دوشنبه ۲۲ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۴
«کافه هنر» در کردکوی دایر شد

گلستان- صفیه صابری بانوی شاعر کردکویی به‌اتفاق همسرش فضایی با عنوان «کافه هنر» را برای دوستداران شعر و ادب و کتاب در زادگاهش راه‌اندازی کرد.

صفیه صابری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردکوی گفت: خوشحالم پس از پیگیری‌های یک‌ساله توانستم با همراهی همسرم، «کافه هنر» جایی برای دوستداران شعر و ادب و فرهنگ کتاب و کتاب‌خوانی را در شهرستان کردکوی دایر کنم.

وی با اشاره به اینکه تلاشم بر این است که علاقه‌مندان در مدت‌زمانی که برای صرف چای، قهوه و دیگر نوشیدنی‌ها و غذا به این مجموعه می‌آیند، بتوانند با کتاب بیش از گذشته رفاقت کنند و چند برگی هم کتاب بخوانند، افزود: بنا داریم نشست‌های ادبی همچون شعرخوانی، حافظ خوانی و شاهنامه‌خوانی را به‌طور مستمر برپا کنیم و نیز قدمی برای اجرای زنده نقاشی و موسیقی برداریم.

صفیه صابری ادامه داد: سعی کردم در همین ابتدا بهترین کتاب‌های ادبیات (داستان و رمان)، شعر، روانشناسی و نیز کتبی درباره کودکان و نوجوانان را در کتابخانه کوچک کافه جا دهم و عزیزانی که پیش ما می‌آیند را به خواندن تشویق کنیم.

وی با اشاره به اینکه هر کاری اول و شروعش سختی‌های خاص خودش را دارد ولی بعد به آن آرامش نسبی و روحی که قطعاً لازم است می‌رسیم، ادامه داد: من و همسرم از طرف هیچ ارگان دولتی حمایت مالی و حمایت تشویقی نشدیم و تمامی دشواری‌های یک‌ساله را به جان خریدیم تا چراغی را با نام «کافه هنر» برای دوستداران فرهنگ و هنر شهرمان روشن کنیم.

صفیه صابری با دعوت از مردم شهرستان کردکوی به حضور در کافه هنر، گفت: کافه هنر فعلاً عصرها از ساعت ۱۷ در نشانی کردکوی، انتهای بلوار دانشگاه روبه روی مجتمع فرهنگی و هنری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پذیرای علاقه‌مندان است.

به گزارش ایبنا، صفیه صابری متولد ۱۴ خردادماه ۱۳۶۱ در شهرستان کردکوی است. وی دانش‌آموخته ادبیات فارسی و بانویی شاعر بوده که دستی در نقاشی و موسیقی نیز دارد و تا به امروز از وی مجموعه شعری با عنوان «موسیقی چشمان تو» روانه بازار نشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها