سه‌شنبه ۲۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۴۳
شعر زبان برنده برای بیان مظلومیت غزه/حماسه شاعره های خراسان جنوبی

خراسان جنوبی - مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی گفت: شعر زبان برنده‌ای برای بیان مظلومیت مردم غزه است و در این راستا شب شعری با محوریت مقاومت برگزار کردیم.

فاطمه یعقوبی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بیرجند گفت: ما در حوزه هنری و در بخش ادبیات پایداری توجه ویژه‌ای به بخش شعر داریم چرا که آن را زبانی گویا برای انعکاس واقعیت‌های این بخش می‌دانیم.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در حوزه فلسطین و مقاومت مردم مظلوم غزه نیز از این ابزار به خوبی استفاده شده است، گفت: بعد از شهادت اسماعیل هنیه مسئول دفتر سیاسی حماس که مهمان ما در ایران اسلامی بود تصمیم گرفتیم یک جلسه ادبی با حضور بانوان شاعر با موضوع مقاومت و عنوان «ندای هبه» در استان برگزار کنیم.

یعقوبی با اشاره به اینکه این جلسه با همکاری ستاد ندای هبه، حوزه هنری و سازمان تبلیغات برگزار شد، اظهار کرد: در این جلسه ۶ نفر از شاعران بانوی خراسان جنوبی در وصف مقاومت مردم غزه و انزجار از ترور و آدم کشی رژیم صهیونیستی شعر سرودند.

وی گفت: ادبیات پایداری که در کشور ما بیشتر برای بیان ایثارگری‌های رزمندگان در دوران دفاع مقدس استفاده می‌شود امروز در وصف حماس‌های مردم غزه مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مسئول دفتر مطالعات و ادبیات پایداری حوزه هنری خراسان جنوبی یادآور شد: نکته قابل توجه که مورد استفاده همراهان در جلسه قرار گرفت سخنرانی خانم طاهره میرزایی استاد ادبیات دانشگاه پیام نور بود.

یعقوبی گفت: ما در حوزه هنری سه شنبه آخر هر ماه جلسه شب شعر آئینی داریم که مورد استفاده علاقمندان قرار می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها