چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۱:۰۳
«دیدار ماه»؛ برنامه دیدار با پیشکسوتان لیتوگرافی

گروه «دیدار ماه» با هدف تجلیل و تکریم پیشکسوتان اتحادیه لیتوگرافان تشکیل شد.

غلامرضا شجاع، مدیرعامل تعاونی لیتوگرافان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به تشکیل گروه «دیدار ماه»، عنوان کرد: گروه «دیدار ماه» به همت اتحادیه و تعاونی لیتوگرافان تهران و با هدف تجلیل و تقدیر از پیشکسوتان این حوزه مردادماه سال جاری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه ۱۹ سال پیش کاروان مهربانی صنعت چاپ به همت مرحوم محمد کلاری و سیدیونس میرجعفری تشکیل شد، افزود: سال‌های زیادی آرزو داشتیم این کار پسندیده را به شکلی در صنف ما اجرا شود، زیرا رسته‌های مختلف صنف، مثل مُهرسازان و لوح و تندیس و کانون‌های تبلیغاتی مشمول کاروان مهربانی نمی‌شوند.

شجاع ادامه داد: در حوزه لیتوگرافان و گراورسازها، افراد پیشکسوت زیادی فعال هستند؛ از مدت‌ها قبل در اتحادیه لیتوگرافان صحبت‌هایی با هیئت‌مدیره اتحادیه و تعاونی شد، جلساتی گذاشته و قرار شد هیئت‌مدیره و هیئت امنا تشکیل شود.

وی با بیان اینکه نخستین نشست «دیدار ماه» دوم مردادماه امسال برگزار شد، افزود: در این برنامه با «محمود شیخیان» یکی از بزرگترین پیشکسوتان حوزه لیتوگرافی دیدار داشتیم و از تلاش‌های شبانه‌روزی وی در این حوزه تجلیل کردیم.

شجاع ادامه داد: برای سرعت بخشیدن به این کار قرار است این طرح هر دو یا سه هفته یک‌بار با حضور و همراهی صمیمانه مدیرکل دفتر چاپ و نشر وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شود.

به‌گفته وی، قرار است سه‌شنبه ۳۰ مرداد نیز به منزل علی‌اصغر مرادی‌نور، پدر شهید و از پیشکسوتان رسته مهر و پلاک‌سازی که در حوزه صنفی نیز فعال بودند دیدار داشته باشیم، او با حدود ۹۰ سال سن از بزرگان صنف هستند و تجلیل از ایشان یک ضرورت است.

شجاع همچنین از چاپ کتاب روایت‌های این دیدارها خبر داد و گفت: قرار است پس از مدتی روایت این دیدارها، مکتوب و در قالب کتاب منتشر شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها