چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۸:۲۳
راه‌اندازی فروشگاه مجازی عرضه محصولات فرهنگی و هنری هنرمندان همدان

همدان - مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان از راه‌اندازی فروشگاه مجازی عرضه محصولات فرهنگی و هنری ویژه هنرمندان همدان خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، مسعود ویژه صبح چهارشنبه در جمع خبرنگاران از راه‌اندازی سایت اینترنتی و اپلیکیشن تخصصی فروش محصولات هنرمندان استان همدان خبر داد.

وی با اشاره به شعار امسال که توسط مقام معظم رهبری «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شد و با توجه به لزوم توجه به اقتصاد و معیشت هنرمندان استان گفت: فراهم کردن بسترهای مناسب برای ارائه آثار هنرمندان استان در قالب فروشگاه‌های دائمی و بازارچه‌های هنری از اولویت‌های این اداره کل است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان بیان کرد: این اقدام با توجه به توسعه ارتباطات و فراهم شدن زیرساخت‌های لازم، استفاده از تکنولوژی و ظرفیت فضای مجازی مدنظر قرار گرفت.

ویژه با تاکید بر اینکه هنرمندان در بخش‌های مختلف می‌توانند با ثبت‌نام در این فروشگاه، بدون واسطه آثار خود را ارائه کنند گفت: تابلوهای نقاشی، خوشنویسی، ابزار آلات موسیقی، آلبوم‌های موسیقی، مجسمه‌های هنری، کتاب، نوشت افزار، کالاهای فرهنگی، محصولات گرافیکی و تجسمی، مجموعه‌های نمایشگاهی، آثار هنری صنایع دستی و… از جمله آثار قابل ارائه در این فروشگاه اینترنتی است.

وی با اشاره به نماد استان همدان از منظر طبیعت، که همانا گل های اطلسی است افزود: همدان به گل‌های اطلسی‌اش معروف است و گل‌های اطلسی یاداور تجلی هنر پروردگار متعالی است، لذا ما در مجموعه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از اخذ نظرات هنرمندان استان بر روی این اسم زیبا برایبرای نامگذاری مجموعه فروشگاه حرفه‌ای مجازی، به اجماع رسیدیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: مجموعه گل‌های اطلسی پذیرای تمام هنرهای هفتگانه خواهد بود و برای ارائه خدمات ریالی از هنرمندان اخذ نخواهد کرد زیرا به نیت توانمندسازی هرچه بهتر اقتصادی آنان شروع به کار خواهد کرد و از ۱۵ مرداد و پس از بارگذاری اطلاعات هنرمندان خوب استان و طی مراسمی درخور شان هنرمندان استان، رونمایی و رسماً شروع به کار خواهد کرد.

راه‌اندازی فروشگاه مجازی عرضه محصولات فرهنگی و هنری هنرمندان همدان

فروشگاه گل‌های اطلسی فروشگاه اینترنتی به‌روز و اپلیکیشنی تخصصی است

مدیر فنی مجموعه گل‌های اطلسی نیز ضمن برشمردن دلایل پر اهمیت راه‌اندازی فروشگاه گفت: مجموعه گل‌های اطلسی دارای یک فروشگاه اینترنتی به روز و حرفه‌ای به همراه یک اپلیکیشن تخصصی است که با وب سایت لینک و در ارتباط است.

سعید ثقه‌ای افزود: هنرمندان می‌توانند در سه بخش با مجموعه فوق همکاری داشته باشند؛ نخست آنکه آثار هنری خود را بارگذاری و به فروش برسانند، یا در قسمت بانک اطلاعاتی هنرمندان استان اطلاعات کاری و حرفه‌ای خود را برای آشنایی هرچه بهتر مردم قرار دهند و همچنین می‌توانند در قسمت آموزش به ارائه آموزش‌های تخصصی خود به صورت رایگان و یا پولی بپردازند.

وی در پایان گفت: بنده نه به عنوان یک عضو از خانواده گل‌های اطلسی بلکه به عنوان کسی که سال‌ها سعی کرده است در وادی هنر تلاش کند و بیاموزد از دغدغه اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کمک به اقتصاد و معیشت هنرمندان قدردانم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها