چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۳
دوره آموزش داستان نویسی اقلیم قلم در اردبیل آغاز شد

اردبیل- دوره آموزش داستان نویسی «اقلیم قلم» با شرکت نویسندگان علاقه‌مند از ۸ استان کشور در محل دانشگاه محقق اردبیلی آغاز شد.

معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران دراین باره به خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل گفت: این دوره آموزشی با شرکت ۸۰ نفر از شهرهای اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، زنجان، کرسدتان، قزوین، گیلان و البرز از ۲۴ تا ۲۶ مرداد ماه در محل دانشکده کشاورزی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می شود.

حامد محقق با اشاره به برنامه های این کارگاه‌ها عنوان کرد: در مدت سه روز شرکت کنندگان از صبح ساعت ۸:۳۰ تا ۱۴ و نیز بعد ظهر تا ساعت ۱۸ عصر از کلاس های اساتید بهر مند می شوند و در ادامه نویسندگان هر شب تا ساعت ۲۳ نشست داستان خوانی و نقد خواهند داشت.

وی بیان کرد: جذب علاقه‌مندان به نویسندگی و پرورش آنان به عنوان نویسنده حرفه ای، تمرکز زدایی برنامه های آموزشی خانه کتاب و ادبیات ایران از اهداف برگزاری این دوره ها است و در پایان دوره از شرکت کنندگان بر اساس مباحثی که یاد گرفته اند آزمون گرفته می شود و ۲۰ نفر منتخب به دوره های پیشرفته راه پیدا می کنند.

معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران با بیان اینکه این دوره به همت معاونت شعر و داستان خانه کتاب ادبیات ایران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اردبیل با محوریت داستان اقلیمی برگزار می شود، ادامه داد: داستان اقلیمی یکی از ژانرهای داستان نویسی است و زیست بوم فرهنگی، فرهنگ و آداب و هنجارهای و رفتارهای قومی هر منطقه در شکل داستان اقلیمی موثر است و نویسندگان در این سلسله کارگاهها ضمن آشنایی با این نوع داستان در پایان تجربه های زیبای خود رادر قالب داستان به قلم می کشند.

محقق همچنین از رونمایی یکی از کتاب‌های محمدمهدی رسولی با عنوان «می‌می‌رمت» خبر داد و بیان کرد: در دومین روز این دوره آموزشی جشن کتاب و رونمایی از کتاب مذکور برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه پیش از این نیز دوره آموزشی مذکور در سپیدان استان فارس برگزار شده بود، افزود: در این دوره آموزشی محمداسماعیل حاجی‌علیان، محمد مهدی رسولی، یوسف قوجق و مهدی کفاش، اساتیدی هستند که اندوخته‌های خود را در اختیار فراگیران قرار می دهند و امیدواریم این سه روز آموزشی برای همه شرکت کنندگان و عوامل خاطره انگیز شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها