چهارشنبه ۲۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۳:۰۳
دوشنبه‌های شعر در زنجان آغاز شد

زنجان- رئیس حوزه هنری استان زنجان گفت: دوشنبه‌های شعر زنجان به همت حوزه هنری شروع به کار کرد.

مهدی کریمی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان با اشاره به شکل‌‏گیری کارگروه شعر و ادب اظهار کرد: با شروع فعالیت‬ کارگروه‌‏های تخصصی عکاسی، گرافیک و موسیقی، کارگروه شعر و ادب نیز با هدف تدوین محتوای فرهنگی و ادبی برای استفاده در فعالیت‌‏های فرهنگی سازمان همچنین استفاده از توان و تجربه متخصصان این حوزه در سایر زمینه‌‏های مرتبط، تشکیل شد.

وی ضمن قدردانی از تمامی دلسوزان حوزه ادبیات پایداری افزود: برگزاری منظم کارگاه‌های آموزشی، توجه به کیفیت آثار، کوتاه کردن پروسه های مربوط به بررسی آثار و تشکیل منظم جلسات این کارگروه از برنامه‌هایی است که می‌تواند ضمن تقویت توانمندی هنرمندان و ایجاد همدلی روند تولید را نیز تسریع بخشد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان با‬ تاکید بر لزوم برگزاری جلسات متعدد، مستمر و هدفمند در کارگروه شعر و ادب افزود: جذب افراد تاثیرگذار در این حوزه و برگزاری کارگاه‌ها و جشنواره‌‏های شعر و دیگر مناسبت‌‏های ادبی علاوه بر فعالیت‌‏های ثمربخش، می‌‏تواند موجبات همدلی و همراهی شهروندان را‬ فراهم آورد.

کریمی با اشاره به اینکه دوشنبه‌های شعر حوزه هنری نیز با حضور شعرای برتر در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و استقبال از آن هم بالاست، گفت: آموزش تئوری و عملی مبانی شعر با موضوع مضمون‌سازی در شعر، نقد و بررسی اشعار حاضرین و شاهنامه‌خوانی «نوا مصطفوی» از جمله مباحث آموزشی در این کارگاه شعر است.

وی همچنین با اشاره به آمادگی حوزه هنری برای حمایت از شعر اضافه کرد: بر اساس سیاست‌های ابلاغی، ادبیات پایداری محوری‌ترین بخش فعالیت حوزه هنری در کشور محسوب می‌شود و بر این اساس از طرح‌ها و آثار مرتبط با ادبیات پایداری به صورت ویژه حمایت صورت می‌گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط