پنجشنبه ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۲۸
‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب

خراسان‌رضوی - در هفته‌ای که گذشت شهرستان‌های خراسان رضوی شاهد رویدادهای فرهنگی متنوعی بودند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، در هفته‌ای که گذشت شهرستان‌های خراسان رضوی شاهد رویدادهای فرهنگی متنوعی بودند. از برگزاری نشست‌های ادبی گرفته تا اهدای کتاب و رونمایی از کتاب که همه و همه نشان از پویایی فرهنگی این استان و علاقه و توجه مردم این خطه به فرهنگ و هنر دارد. این گزارش، مروری بر این رویدادهاست.


اهدای بالغ بر ۳۰ نسخه کتاب به کتابخانه عمومی شهید رجایی بجستان

این هفته در شهرستان بجستان که در متون کهن تاریخی و ادبی با نام «بژستان» و «بغستان» به معنی سرزمین ایزد آمده، متین عاملی، عضو فعال کتابخانه عمومی شهید رجایی بالغ بر ۳۰ نسخه کتاب کمک درسی به ارزش تقریبی چهل و پنج میلیون ریال را به کتابخانه عمومی شهید رجایی اهدا کرد.

‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب


آیین افتتاحیه جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در جغتای

در شهرستان تاریخی جغتای هم که در گذشته‌های دور به دلیل قرارگیری در مسیر جاده ابریشم، از اهمیت تجاری و فرهنگی بالایی برخوردار بوده این هفته شاهدآیین افتتاحیه دومین دوره جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان بودیم.

زینب ابویسانی، مسئول کتابخانه عمومی شهدای ابویسان شهرستان جغتای درآیین افتتاحیه این رویداد با اشاره به برگزاری دومین جام باشگاه های کتابخوانی کودک و نوجوان در بخش هلالی این شهرستان گفت: این دوره با حضور تسهیلگرانی از ۱۰ روستا در کتابخانه عمومی شهدای ابویسان شروع به کار خواهد کرد. هدف اصلی از برگزاری این باشگاه‌، کتاب‌خوانی گروهی کودکان و نوجوانان است. دومین دوره این باشگاه نیز با بخشهای آشنایی کودکان و نوجوانان با محیط کتابخانه، مطالعه و بحث درباره کتاب، ارزیابی کتاب بر اساس نظر شخصی و دفاع از نظر خود در جمع همسالان، بحث و بررسی پیرامون کتاب‌ها، انتخاب یک کتاب به عنوان کتاب برگزیده باشگاه در فضای بحث و گفت‌وگوی میان همسالان، ارتباط با نویسنده مورد علاقه، تهیه یک ویدئو کوتاه یک دقیقه‌ای با موضوع کتاب برگزار خواهد شد.

‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب

نشست معرفی کتاب در کتابخانه استاد احمد آرام بردسکن

در شهرستان بردسکن هم که تاریخی چندهزار ساله را در دل خود جای داده، بتول ملاپور، مسئول کتابخانه عمومی استاد احمد آرام شهرستان بردسکن، در یک نشست معرفی کتاب، کتاب «برگردان روایت گونه شاهنامه فردوسی به نثر» نوشته محمد دبیر سیاقی را معرفی کرد و در پایان به خوانش و روایت داستان «رستم و اسفندیار» پرداخت.

‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب

اهدای بالغ بر ۸۰۰ نسخه کتاب به کتابخانه های عمومی چناران

این هفته در چناران هم، یک خیر نیک اندیش بالغ بر ۸۰۰ نسخه کتاب در گروه سنی کودک و نوجوان به ارزش تقریبی چهارصد میلیون ریال را به کتابخانه های عمومی شهرستان چناران اهدا کرد.

‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب

آیین رونمایی از کتاب «کلوچه های بلوطی» به همت کتابخانه باقرالعلوم (ع) چناران

آیین رونمایی از کتاب «کلوچه های بلوطی» نیز این هفته با حضور همتا مهاجری، نویسنده نوجوان اثر و جمعی از مسئولان شهری چناران برگزار شد. او برای این کتاب رتبه سوم استان را در رشته نویسندگی کسب کرد.

‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب

نشست کتابخوان در کتابخانه شهید ابدی شهرستان گناباد

در گناباد هم این هفته نشست کتابخوان در کتابخانه شهید ابدی شهرستان گناباد برگزار شد. در نشست کتابخوان کتاب های «سلام بر ابراهیم» کاری از گروه فرهنگی شهید ابراهیم هادی، توسط فاطمه قاسمیان؛ «آخرین نشان مردی» اثر مهرداد صدقی، توسط زهرا قاسمیان؛ «چای نعنا» اثر منصور ضابطیان، توسط فاطمه تقوی؛ «برگ اضافی» اثر منصور ضابطیان، توسط نادیا نخعی و «آبنبات دارچینی» اثر مهرداد صدقی، توسط رضوان شرکتی معرفی و تجربه خوانش آن به اشتراک گذاشته شد.

‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب

نشست بصیرتی با محوریت آشنایی با زندگی شهید بابایی در کتابخانه گناباد

در نشست بصیرتی با محوریت آشنایی با زندگی شهید بابایی هم که این هفته در کتابخانه گناباد برگزار شد مسئول کتابخانه عمومی آیت الله علی روشناوندی گفت: یکی از دغدغه های کتابخانه های عمومی در حال حاضر پرورش و تقویت باورهای دینی و آشنایی بیشتر کودکان با زندگی و شخصیت شهدای میهن عزیزمان ایران است.

قاسمی در این نشست به ارائه توضیحاتی پیرامون زندگی و شخصیت شهید بابایی و خوانش بخشهایی از وصیتنامه این شهید معزز پرداخت.

‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب

نشست ادبی با محوریت دیوان غزلیات حافظ شیرازی در کتابخانه بحرالعلوم خلیل آباد

قاسم شکوهی، عضو محفل ادبی بحرالعلوم کتابخانه عمومی بحرالعلوم شهرستان خلیل آباد در این رویداد ادبی ضمن خوانش غزل ۴۷ دیوان حافظ گفت: در این غزل حافظ به کامیابی ها و موفقیت ها و استفاده از فرصتهای تازه اشاره می کند و به انسان هشدار می دهد که از فرصتهای خود به خوبی استفاد کند.

شکوهی تصریح کرد: حافظ تاکید می کند در تصمیمات تعلل نکن؛ چرا که اکنون زمان استفاده از فرصتها است و وقت کشی جز ندامت چیزی به دنبال ندارد.

‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب

نشست ادبی با محوریت شعر آیینی در شهرستان خوشاب

در شهرستان خوشاب هم این هفته شاهد یک نشست ادبی بودیم. در این کارگاه حسین شکیبی نیا، مدرس دانشگاه و کارشناس ارشد زبان وادبیات فارسی گفت: در نگاه تخصصی، شعر آئینی به اشعاری گفته می‌شود که در مدح، منقبت و سوگ پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) سروده شده باشد.

شعر آیینی یکی از شاخه‌های پربار و ارزشمندی است که در طول تاریخ همواره همواره الهام‌بخش شاعران فارسی زبان بوده است. در پایان این نشست ادبی هر یک از شاعران حاضر در جلسه به خوانش اشعار خود پرداخته و نقاط ضعف و قوت آن مورد بررسی قرار گرفت.

‌اهدای کتاب در چناران/ نشست ادبی در خوشاب

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها