جمعه ۲۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۵
کتاب «می‌می‌رَمت» رونمایی شد

اردبیل- در حاشیه برگزاری دوره آموزشی اقلیم قلم در اردبیل از کتاب «می‌می‌رَمت» نوشته محمد مهدی رسولی رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اردبیل، در مراسم رونمایی از این کتاب که شامگاه پنجشنبه در نشست صمیمی نویسندگان و اساتید داستان نویسی در دانشکده علوم دانشگاه محقق اردبیلی برگزار شد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل گفت: برگزاری دوره آموزش داستان نویسی اقلیم قلم برای اردبیل افتخار بزرگی است که اساتید و نویسندگان از شهرهای مختلف گرد هم آمدند تا با نحوه نوشتن از زیست بوم و فرهنگ ها آشنا شوند.

امیر رجبی با بیان اینکه در عصر مدرن و جایی که همه چیز یک دست و افراطی شده دل آدم زده می شود و اینجاست که نوشتن از منابع رنگارنگ آداب و رسوم و فرهنگ بشری جهان را زیبا می کند و کلمات به زندگی معنا می بخشند.

وی با بیان اینکه هر کدام از ما از دل یک فرهنگ برخاسته ایم اضافه کرد: اگر به این سنت‌های جغرافیایی خود بپردازیم اثری ماندگار و مخاطب پسند را می توان تولید کرد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل ادامه داد: در دنیای امروز اثری موفق است که مخاطبش را در کنار دنیای خیال با تاریخ و فرهنگ و هویتش آشنا کند، پس هویت و سبک زندگی اصیل ما با نوشتن در دل کلمات می تواند زنده بماند و پاس داشته شود.

همچنین معاون شعر و ادبیات داستانی خانه کتاب و ادبیات ایران نیز در این مراسم با اشاره به داستانی از داود غفارزاده در نجات اسب ابلق از چنگ شکارچیان بیان کرد: داستان همانند این اسبی که آدمی را از دست هر چیزی که در کیمن شکارش باشد نجات می دهد.

حامد محقق ادامه داد: هر کسی کتاب کوه مرا صدا می زند اثر محمدرضا بایرامی را خوانده بدون شک سردش شده و بی شک همراه با شخصیت داستان در سیاه چمن ها گم شده است، در اصل ما خیلی از اتفاقات زندگی خود را مدیون داستان هستیم و با داستان زندگی می کنیم.

در ادامه نویسنده کتاب می می رمت در خصوص کتاب جدید خود اظهار کرد: این کتاب حاصل ۵ زندگی یک نویسنده است که در طول این مدت با آدم‌های جهان داستان خود زندگی کرده است و در نهایت یک پرتره ای به مخاطب خود ارائه داده است.

همچنین محمدمهدی رسولی با بیان اینکه من با نوشتن این اثر یک بار دیگر به دنیا آمدم، عنوان کرد: در این کتاب از یک عشق سخن گفته شده است عشقی که کلیشه‌ای نیست و عاشق و معشوقش یک جوان با بیماری سندرم دان با دختر ویلچر نشین است، عشقی که با یک دوست دارم ابتدایی و ساده آغاز می شود ولی به عشق معنادار می رسد.

وی با بیان اینکه این کتاب یک عشق بی رنگ و یک عشق پاک را ترسیم کرده است، افزود: در جهانی که بازار عشق مکاره ای و عشق روزی و ماهی است خواننده با عشق جاویدان و الهی روبه‌رو می شود و امید دارم خواننده این کتباً را بخواند و با جهان من نویسنده همراه شده و لذت ببرد.

رمان می می رمت اثر محمد مهدی رسولی از نویسندگان مطرح کشور است که توسط نشر شوق شرقی در ۳۹۱ کتاب به چاپ رسیده است، رمان رقص بسمل، مجموعه داستان سمفونی ماهی های شیشه ای و چند اثر فلیم نامه و نمایشنامه از آثار چاب شده این نویسنده است.

در بخشی از این کتاب چنین نوشته شده است: سیاه سوخته ای کولی بود، بچه را نشانم نداد، می گفت بچه خودش است و نمی خواهد به کسی بدهدش. حرف که می زد هی چشمش به النگوهام بود. النگویی از مچ دستم در آوردم دادم به اش تا از خر شیطان بیاید پایین. بالاخره گفت دیشب حبیب آمده و بچه را برده. بلند شدم. موقع رفتن خواستم النگو را ازش بگیرم دیدم دو تا بچه ی فلج تو آن اتاق رو به رو طاق باز افتاده اند و با دهان باز خیره اند به سقف. از خانه زدم بیرون.

در ادامه این مراسم ضمن رونمایی از کتاب «می می رمت» داستان خوانی شد و اساتید حاضر در جلسه نقد و بررسی کردند.

کارگاه‌های آموزشی داستان نویسی اقلیم قلم با تلاش خانه کتاب و ادبیات ایران و فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل از ۲۴ مرداد ماه سالجاری تا ۲۶ مرداد ماه به صورت شبانه روز در محل دانشگاه محقق اردبیلی با شرکت ۸۰ نفر از علاقه مندان به نویسندگی از ۸ استان کشور در حال برگزاری است و نویسندگان با نحوه نوشتن داستان اقلیمی و بومی آشنا می شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها