شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۰۳
کتاب «آوازهای فوتبال در ایران» در نوبت دوم منتشر شد

کتاب «آوازهای فوتبال در ایران» نوشته کیوان آقا محسنی، در نوبت دوم در ۳۷۶ صفحه به قیمت ۲۲۵ هزار تومان به همت انتشارات پارت به تازگی منتشر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب (ایبنا کتاب «آوازهای فوتبال در ایران» نوشته کیوان آقا محسنی، در نوبت دوم در ۳۷۶ صفحه به قیمت ۲۲۵ هزار تومان به همت انتشارات پارت به تازگی منتشر شده است.

این کتاب از معدود آثاری است که موسیقی را نه به عنوان یک اثر هنری، بلکه به عنوان یک رفتار انسانی در جامعه ایران مورد مطالعه قرار داده و به موسیقی به عنوان امری فرهنگی که انسان‌ها با هر سطح دانش موسیقایی به آن می‌پردازند، نگریسته است. «آوازهای فوتبال در ایران» تاریخ فوتبال ایران در حدود نیم قرن اخیر را از منظر شعارهای روی سکوها واکاوی کرده و مروری است بر رفتارهای صوتی‌موسیقایی هواداران فوتبال در ورزشگاه طی پنجاه سال گذشته و شناخت روند تغییرات آن.

کتاب «آوازهای فوتبال در ایران» به بررسی نقش و تأثیر موسیقی و شعارهای هواداری در فوتبال ایران می‌پردازد و این پدیده را به‌عنوان یک رفتار فرهنگی مورد تحلیل قرار می‌دهد. به‌جای تمرکز صرف بر بعد هنری موسیقی، به بررسی چگونگی تعامل و استفاده از موسیقی در رفتارهای اجتماعی و فرهنگی هواداران فوتبال پرداخته شده است.

این اثر به‌ویژه به تاریخ فوتبال ایران و تأثیر شعارهای هواداران در ورزشگاه‌ها در پنجاه سال اخیر پرداخته و روند تغییرات این رفتارهای صوتی‌موسیقایی را مورد بررسی قرار می‌دهد. این رویکرد به خوانندگان کمک می‌کند تا درک عمیق‌تری از چگونگی تغییر و تحول در رفتارهای هواداری و تأثیر آن‌ها بر فرهنگ فوتبال ایران به‌دست آورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها