شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۰
یک‌سفرنامه اربعینی به چاپ دوم رسید

کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» نوشته محمد آقاسی توسط انتشارات نیستان به چاپ دوم رسید.آقاسی در متن این کتاب شرحی مختصر وخواندنی از سفر خود به کشور عراق بازگو کرده است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» نوشته محمد آقاسی به تازگی توسط انتشارات نیستان به چاپ دوم رسیده است. این کتاب سفرنامه نویسنده از پیاده روی اربعین حسینی (ع) است. آقاسی در متن این کتاب شرحی مختصر از سفر خود به کشور عراق بازگو کرده است؛ سفری که بیش از هر چیز نمایشی است از تسلیم، شوق و شگفتی موجود در این سفر و سرزمین. او در هر بخش از این کتاب، سعی کرده گزارشی کوتاه از رفتارهای اجتماعی و فردی مردم حاضر در این سفر ارائه کند؛ گزارشی که به تأیید او نوعی پدیده‌شناسی از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی است.

همچنین نویسنده تلاش کرده به حاشیه‌های این سفر بپردازد و گزارشی از رفتارهای مردمی و نیز اتفاقات اجتماعی به خواننده ارائه دهد. حاشیه‌های این سفر در این کتاب از همان ابتدای سفر و در راه رسیدن به فرودگاه آغاز و تا پایان سفر ادامه دارد.بنابراین خواننده در این کتاب مطالبی از جمله چگونگی سفر، پیمودن مسیر، مواجهه با ایرانی‌ها و عراقی‌ها و رفتارهای آن‌ها را مطالعه می‌کند.

در بخشی از مقدمه نویسنده می‌خوانیم: سخن گفتن از این سفر، به بیان آوردن تجربه‌ای است که تا خود فرد بدان نرسد بسیاری از موارد را به راحتی نمی‌تواند قبول کند و لذا از ابتدا این قبیل حرف‌ها به مرحله بیان نمی‌رسد. اما نمی‌توان از تجربیات فرامادی هم نگفت و به راحتی از آن گذشت. سخن از تجربه‌های معنوی و دینی نیست. سخن از مواردی است چون ایثار و دل گسستن و خصائل انسانی که این روزها کم و کمتر شده و ما هم بدان کمتر پرداخته‌ایم. سخن از زیبایی‌هایی است که میان جماعت انبوهی از انسان‌ها در عصر قحطی انسان و انسانیت رخ عیان نموده و از کنار آن به راحتی عبورکرده‌ایم.

کتاب «دل به عشقت مبتلا شد» نوشته محمد آقاسی توسط انتشارات نیستان در ۵۸ صفحه و به قیمت ۸۰ هزار تومان روانه بازار کتابفروشی‌ها شده است. نسخه صوتی این کتاب نیز به مدت دوساعت و شش دقیقه با صدای نویسنده کتاب منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها