شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۵۳
شاگرد ملک‌الشعرای بهار درگذشت

فارس- «محمد آل‌عصفور» پژوهشگر ادبی و از آخرین شاگردان ملک‌الشعرای بهار پس از حدود یک ماه بستری در بیمارستان نمازی شیراز و سن ۹۳ سالگی دار فانی را وداع گفت.

دبیر انجمن اهل قلم فارس در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز با اعلام این خبر گفت: در گفتگویی که با مهناز ال‌عصفور فرزند این چهره ادبی شیراز داشتم، وی عوارض ریوی و گوارشی شدید ناشی از کهولت سن دلیل فوت ایشان اعلام کرد.

حسن دهقان افزود: استاد آل عصفور علاوه بر تخصص در حوزه ادبیات به دلیلِ پرورشِ شاگردانِ برجسته و استادانِ ادبیاتِ شیراز محبوبیت ویژه‌ای داشت و روش تدریس و منشِ وی در تدریس در مدارس و دانشگاه‌ها در حدود ۷ دهه معلمی زبانزد بوده است.

این پژوهشگر ادبی ادامه داد: آل عصفور از محضر بزرگانی همچون جلال‌الدین همایی، محمد معین، ملک‌الشعرا بهار و بدیع‌الزمان فروزانفر بهره برده و از خود نیز ده‌ها کتاب و مقاله در حوزه ادبیات و فلسفه به یادگار گذاشته است.

دهقان ضمن تسلیت فقدان ایشان به خانواده و جامعه ادبی شیراز و ایران گفت: محمد آل‌عصفور الگویی تکرارناشدنی در حوزه آموزش ادبیات و فرهنگ به آموزگاران، دبیران و استادان زبان و ادبیات فارسی هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها