شنبه ۲۷ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۵
«سفر پرماجرای بچه‌فُک» برای کودکان بالای ۶ سال منتشر شد

کتاب «سفر پرماجرای بچه‌فُک» به نویسندگی سو هریس، تصویرگری استفانی بوی و ترجمه مجید عمیق از سوی انتشارات میچکا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «سفر پرماجرای بچه‌فُک» داستان بچه‌فُکی به نام نوکا است که دو دوست بچه گرازی دریایی به اسم سیسی و توله خرسی قطبی به نام میکی دارد. او بیشتر وقت‌ها در کنار دوستانش است و سه‌تایی باهم خیلی شیطنت می‌کنند تا اینکه نوکا مجبور می‌شود به خاطر تغییر فصل از محل زندگی و دوستانش خداحافظی کند و همراه با گروه فک‌ها به جای دیگری برود.

تغییر برای کودکان، همواره با نوعی ترس و دلهره همراه است؛ ترس از ترک دلبستگی‌ها و رویارویی با شرایطی که جدید و ناشناخته است. البته که پذیرش تغییر و جداشدن از دوستان و ترس از تنهابودن مختص کودکان نیست؛ بلکه برای بزرگسالان هم چالش‌هایی را ایجاد می‌کند؛ اما دوستی‌های واقعی همیشه پایدار خواهند بود و زندگی نیز جریان دارد و باید با آن حرکت کرد. این داستان هم درباره سفر و هم در مورد مهاجرت است. مهاجرت از سرزمینی به سرزمینی دیگر که لازمه‌اش جداشدن از تمام تعلقات سرزمین قبلی است. نویسنده این کتاب همچون دیگر نویسندگان سعی کرده است با انسانی‌کردن زندگی بچه‌فُک، توجه خواننده را به محیط زیست و موجودات آن (که اینجا موجوداتی دریایی هستند) جلب کند و در عین حال موضوعاتی مانند پذیرش تغییر و مهارت دوست‌یابی را نیز به آن‌ها آموزش دهد.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

نوکا برای نخستین‌بار در زندگی‌اش احساس ترس و اندوه می‌کرد. او هیچ دلش نمی‌خواست دوستانش را ترک کند. وقتی نوکا وارد آب‌های سرد و تاریک اقیانوس می‌شد، دوستانش، میکی و سیسی، فریاد می‌زدند: «خداحافظ نوکا، ما هرگز تو را فراموش نخواهیم کرد.»

دسته‌ی فک‌ها شناکنان دورتر و دورتر می‌شدند. نوکا خیلی زود احساس خستگی کرد و باله‌های کوچکش کم‌کم درد گرفت. آرزو می‌کرد دوباره پیش دوستانش، میکی و سیسی، برگردد. او در دلش گفت: «می‌دانم، در خانه‌ی تازه‌مان بی‌دوست می‌مانم. اما من دیگر بچه نیستم، آن‌قدر بزرگ شده‌ام که خودم برای محل زندگی‌ام تصمیم بگیرم!

همان موقع، نوکا بدون آنکه لحظه‌ای فکر کند، از دسته‌ی فک‌ها جدا شد و راه بازگشت به خانه را در پیش گرفت.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «سفر پرماجرای بچه‌فُک» به قلم سو هریس، تصویرگری استفانی بوی و ترجمه مجید عمیق در ۲۴ صفحه مصور رنگی، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۷۵ هزار تومان از سوی انتشارات میچکا (واحد کودک و نوجوان انتشارات مبتکران) برای گروه سنی بالای ۶ سال منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط