شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ - ۱۵:۳۰
«دوست عجیب» شما چه کسی است؟

کتاب «دوست عجیب» به نویسندگی الیور شرتز و ترجمه کیومرث علی‌خواه از سوی انتشارات میچکا منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «دوست عجیب» برای کودکان بالای ۱۲ سال است و آن‌هایی که داستان‌های مصور را دوست دارند. ناشر کتاب آن را به عنوان یک رمان نوجوان به بازار کتاب عرضه کرده است. این اثر را الیور شرتزِ آلمانی نوشته و باربارا شولتز تصویرگری کرده است.

این داستان آلمانی ۱۱ بخش دارد با عناوینِ «رازِ هابی»، «گرگی با سه پا»، «یاروک»، «یک داستان قهرمانی»، «دره‌ی گرگ‌ها»، «دو دوست»، «گرگ هیچ‌وقت دوست تو نمی‌شود»، «فرار»، «در سرزمین بی‌صاحب»، «خداحافظی» و «خواب زمستانی».

«دوست عجیب» از تفاوت‌هایی می‌گوید که مانند شباهت‌ها دوستی می‌آفرینند. این کتاب درباره یک سنجاب و یک گرگ است. سنجاب نباید به منطقه‌ای که به عنوان آخرِ دنیا معروف شده نزدیک شود؛ اما کنجکاوی، او را به این منطقه نزدیک می‌کند. سقوطش از بلندی او را با یک گرگ زخمی آشنا می‌کند؛ بنابراین سنجاب تصمیم می‌گیرد گرگ را نجات دهد.

موضوع کتاب «دوست عجیب»، طبیعت وحشی است؛ جایی که از نظر ما انسان‌ها محل زندگی حیوانات غیراهلی و درنده محسوب می‌شود؛ اما آن‌ها هم روابطی بین خودشان دارند. الیور شرتز با ترسیم دقیق موقعیت شخصیت‌ها از طریق نثری ظریف و عاطفی خواننده را به عمق ماجراها می‌برد.

در بخشی از متن کتاب می‌خوانیم:

صدای آبشار در گوش هابی می‌پیچید. آبشار او را مثل تنه‌ی خُردشده‌ی درختانی که آن پایین افتاده بودند و در آب می‌چرخیدند، قورت می‌داد و آن پایین در دریاچه تُف می‌کرد.

وقتی گرداب دوباره او را چرخاند، هابی دید که یاروک با یک پرش بلند در آب پرید و به طرف او شنا کرد. هابی پوزه‌ی باز او را دید و با تمام قدرت دست و پا زد. سعی کرد همراه جریان آب شنا کند. همان بهتر که آبشار او را قورت بدهد تا یاروک او را بخورد!

اطلاعات بیشتر:

کتاب «دوست عجیب» به نویسندگی الیور شرتز، تصویرگری باربارا شولتز و ترجمه کیومرث علی‌خواه در ۱۲۸ صفحه مصور، شمارگان هزار نسخه و به بهای ۱۲۰ هزار تومان از سوی انتشارات میچکا منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط