یکشنبه ۲۸ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۶
اجرای ۶ برنامه فاخر فرهنگی در قالب قرارگاه شهید آوینی

زنجان- مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: ۶ برنامه فرهنگی و هنری در قالب قرارگاه شهید آوینی اجرایی می‌شود.

اصغر حاج علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: خوشبختانه امروز نگاه عدالت‌محور فرهنگی و نگاه استانی و منطقه‌ای در عملیات فرهنگی محقق شده است.

وی تصریح کرد: درهمین راستا به همت دولت و اعتماد مجلس، بودجه‌ای مصوب شده که فعالیت قرارگاه شهید آوینی به یک سال خلاصه نخواهد شد بلکه طی سال آینده هم استمرار خواهد داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: اختصاص بودجه طرح‌های قرارگاه شهید آوینی به شهرستان‌ها شامل موضوعات سبک زندگی ایرانی اسلامی، اقتصاد فرهنگ و هنر، اقتصاد مقاومتی، فضای مجازی، نسل دیجیتال، آسیب‌های فرهنگی و اجتماعی، فرهنگ مطالعه، سواد رسانه‌ای، طرح جوانی جمعیت، فرهنگ امید، نشاط و سرزندگی، سرمایه اجتماعی، هویت ملی و اسلامی، مفاخر و اسطوره‌های دینی و ملی، قومیت‌ها خواهد بود.

علی اکبری با بیان اینکه اجرای ۶ برنامه فاخر فرهنگی در قالب قرارگاه شهید آوینی در دستور کار مجموعه فرهنگ و ارشاد استان قرار دارد، گفت: یکی از این برنامه‌ها، اجرای طرح نشاط و تعالی مسجد و محله است که با همکاری کانون‌های مساجد استان زنجان در حال اجرا است.

وی با اشاره به اینکه دو برنامه شامل آفرین واره و دوسالانه غزل منزوی در قالب طرح شهید آوینی اجرایی شده است، گفت: سومین برنامه نیز طرح تعالی مساجد و محلات است که در حال اجراست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان افزود: سایر برنامه‌های قرارگاه شهید آوینی نیز مربوط به اجرای برنامه در قالب اوقات فراغت از جمله برنامه‌های فرهنگی و ادبی از جمله دوره نویسندگی و داستان نویسی و مسابقات کتابخوانی و در بحث هنری نیز برگزاری دوره‌های آموزشی رشته‌های مختلف هنری از طریق موسسات است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط