سه‌شنبه ۳۰ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۲۸
«کودکان در دنیای ما؛ قانون و مسئولیت» منتشر شد

کتاب‌های طوطی، «کودکان در دنیای ما؛ قانون و مسئولیت» به قلم لوییس اسپیلزبری را که پیام ابراهیمی به فارسی برگردانده است، منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «قانون و مسئولیت» یکی از جلدهای مجموعه «کودکان در دنیای ما» به قلم لوییس اسپیلزبری، تصویرگری حنانه کای و ترجمه پیام ابراهیمی است که کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) آن را منتشر و در بازار کتاب کودک و نوجوان عرضه کرده است.

دنیای امروز ما پر از آسیب‌ها و مسایل پیچیده است؛ گاهی کودکان در خبرها کلماتی به گوش‌شان می‌خورد که معنایشان را به درستی درک نمی‌کنند و نمی‌دانند چه تأثیری در زندگی آن‌ها دارد. کتاب «قانون و مسئولیت» با زبان ساده و تصاویر زیبا به پرسش‌های بچه‌ها در این‌باره پاسخ می‌دهد.

«مقررات چیست؟»، «دنیای عادلانه»، «مقررات خانه»، «مقررات مدرسه»، «مقررات گوناگون»، «تعیین مقررات»، «زیرپاگذاشتن مقررات»، «قانون»، «قانون‌های بین‌المللی»، «مسئولیت چیست؟»، «انسان‌های مسئولیت‌پذیر»، «کمک به جامعه» و «چگونه مسئولیت‌پذیر باشیم؟» موضوعات مطرح‌شده در کتاب «قانون و مسئولیت» از مجموعه «کودکان در دنیای ما» است.

عناوین جلدهای دیگر مجموعه «کودکان در دنیای ما» عبارت‌اند از: «گوناگونی فرهنگ‌ها»، «محافظت از زمین»، «حقوق و برابری»، «پناهندگان و مهاجران»، «درگیری‌های جهانی»، «فقر و گرسنگی»، «نژادپرستی و تعصب».

همه کتاب‌های این مجموعه با فهرست موضوعات آغاز می‌شوند و پس از تعریف و شرح موضوع، در آخر به راه‌های حل این مشکل و نقشی که کودکان می‌توانند ایفا کنند، در کتاب‌ها اشاره می‌شود. در انتهای کتاب نیز بخشی به معرفی کتاب‌ها و وب‌سایت‌هایی برای مطالعه بیشتر، واژه‌نامه و نمایه اختصاص داده شده است.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم: مقررات خانه را معمولاً پدر و مادرها تعیین می‌کنند و مقررات مدرسه را معلم‌ها. بعضی وقت‌ها آدم‌های یک گروه همه باهم مقررات گروه را مشخص می‌کنند. بعضی خانواده‌ها با گفت‌وگو و همفکری، مقرراتی تعیین می‌کنند که به آن‌ها کمک می‌کند تا در کارها به شکلی عادلانه مشارکت کنند و راحت‌تر با یکدیگر کنار بیایند. بچه‌های مدرسه هم خیلی‌وقت‌ها برای خودشان فهرستی از مقررات مختلف درست می‌کنند. اگر آدم‌ها با همفکری مقررات را تعیین کنند، احتمال اینکه از آن‌ها پیروی کنند، بیشتر است.

انتشارات فاطمی (کتاب‌های طوطی)، کتاب «قانون و مسئولیت» از مجموعه «کودکان در دنیای ما» به قلم لوییس اسپیلزبری، تصویرگری حنانه کای و ترجمه پیام ابراهیمی را در ۳۲ صفحه مصور رنگی و به بهای ۱۹۰ هزار تومان برای کودکان بالای ۶ سال منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط