دوشنبه ۲۹ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۷:۰۱
کتابخانه آیت‌الله ایروانی میزبان نوجوانان باشگاه کتابخوانی می‌شود

کارگاه جمع‌خوانی نوجوانان همزمان با فرا رسیدن اربعین حسینی با حضور مرتضی صالح‌آبادی، کارشناس حوزه ادبیات کودک در کتابخانه آیت‌الله ایروانی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، کارگاه داستان‌خوانی باشگاه نوجوانان فرهنگ‌خانه آیت‌الله ایروانی با هدف ایجاد فرصت مطلوب و آشنایی نوجوانان با داستان‌های واقعه عاشورا چهارشنبه ۳۱ مردادماه برگزار خواهد شد.

در این نشست که «جمع‌خوانی کتاب» نام دارد، سومین جلد از مجموعه قصه‌های عاشورایی نوشته فریبا کلهر از انتشارات قدیانی برگزار خواهد شد، این کتاب مصوّر سومین جلد از مجموعه «قصه‌های عاشورایی» است.

در هر جلد ماجرای شهادت یکی از شهدای کربلا در قالب داستان آورده شده است. در این جلد ماجرای شهادت «حرّ» برای کودکان و نوجوانان به نگارش درآمده است. آن‌ها در این داستان با خلوص و آزادگی‌های «حُر» آشنا می‌شوند.

«حُر» جزو سپاه دشمن بود، اما به سوی امام حسین (ع) برگشت. او اولین کسی بود که در واقعه کربلا به شهادت رسید. در این داستان منظور از «مرد آزاد»، امام حسین (ع) و منظور از «جوانمرد»، حرّ است.و به مباحثی چون ریاکاری و فریبنده پرداخته می‌شود. این نشست تمرین همگرایی جمعی و تلاش برای دریافت درونمایه‌ی اثری که در ابتدا دشوار و دیرفهم به نظر می‌رسد، و رسیدن به نگاهی عمیق و انتقادی به ادبیات نوجوان؛ چیزی که در نهایت لذت خواندن متن می‌نامیم. در این کارگاه، داستان کوتاه، شعر، جستار… هربار به فراخور زمان و زمانه، متنی انتخاب می‌کنیم که در یک جلسه کارگاه بشود درباره‌اش گفت‌وگو شود.

مرتضی صالح‌آبادی دانش‌آموخته مقطع کارشناسی‌ارشد دانشگاه صداوسیما با گرایش نویسندگی، نویسنده و کارشناس ادبی حوزه کودک و نوجوان و برگزیده چندین جشنواره و کارگاه های از این دست است.

نشست دورهمی کتاب ویژه نوجوانان چهارشنبه (۳۱ مردادماه) ساعت ۱۰ در میدان محمدیه.خیابان مولوی غربی. کوچه قفلسازان.کوچه حاج حسن. بن بست اول. فرهنگخانه ایروانی میزبان علاقه مندان به حوزه کتاب می باشد و یا جهت اطلاعات بیشتر می‌توانید با شماره های ۵۵۸۹۳۶۵۴ تماس حاصل کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها