چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۲:۳۰
مشاعره ادبی بر پایه ۳ واژه «عشق، محبت و مهربانی» در شیراز

فارس- با حضور جمعی از فعالان ادبی، شاعران، نویسندگان و اعضای انجمن های شعر و ادب شیراز سلسله جلسات هفتگی مشاعره در سرای فرهنگی و ادبی و موزه کتاب نوید شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در شیراز، انتشارات نوید شیراز با مدیریت داریوش نویدگویی و با هدف توسعه و ترویج زبان و ادب پارسی اقدام به اجرای جلسات مشاعره با حضور شاعران پارسی گوی و علاقمندان به شعر و ادب پارسی کرد.

نویدگویی در جلسه مشاعره سه‌شنبه شب که با اجرای غلامعلی صابری و با راهبری علی بلک از فعالان فرهنگی استان برگزار شد، گفت: هر کسی ایران و تاریخ و فرهنگ گذشته اش را دوست دارد باید به فکر حفظ و ترویج و توسعه زبان و ادب فارسی باشد.

ناشر و خیر کتاب گفت: برپایی جلسات نقد و بررسی متون کتاب و خوانش اشعار شاعران بزرگ و جلسات مشاعره می تواند به این مهم یعنی پاسداشت ارکان اصلی فرهنگ ما که شعر و ادبیات از جمله آنها هستند، کمک کند.

این چهره ماندگار فرهنگی و مروج علم و دانایی از همه شعرا و ادیبان، نویسندگان و هنرمندان و دوستداران فرهنگ و تمدن ایران برای حضور در برنامه های رایگان سرای فرهنگ و موزه کتاب نوید دعوت بعمل آورد.

محمدحسین بحرالعلمی، پیشکسوت فرهنگی فارس هم در این نشست ادبی عنوان کرد: گذران عمر و صرف وقت در اینگونه جلسات معنوی که به معلوماتمان می افزاید و ساعاتی ما را از مشکلات روزمره دنیا دور می کند، جزو مدت زمان عمر محسوب نشده و باید قدر آن را بدانیم.

پژوهشگر تعلیم و تربیت از حاضران در این همایش ادبی خواست: فرزندان را با تاریخ و فرهنگ کهن ایران زمین آشنا کنند و آنان را نسبت به این مسائل متعهد و مسئولیت‌پذیر بار آورند.

سید محی‌الدین حسینی ارسنجانی از فعالان فرهنگی و رسانه‌ای استان فارس هم با قدردانی از همت داریوش نویدگویی در تشخص بخشی به فعالان شعر و ادب پارسی و حرمت نهادن به جایگاه مفاخر ادبی و فرهنگی شیراز و فارس وجود امثال نویدگویی را موهبتی بالا برای شیراز و انجمن‌های ادبی استان دانسته و تلاش‌های او در ۵۰ سال فرهنگ‌گستری ستود.

دبیر اجرایی گروه فرهنگی شاهدان شیراز در ادامه افزود: متاسفانه آنچه که در این زمانه رنگ و بویی از عشق و محبت و مهربانی داشته کم رنگ گردیده اما چه خوب است در محافل و مجالس ادبی و فرهنگی بخشی از اوقات برنامه های این چنینی را به شعر خوانی و مشاعره از دیوان اشعار شاعران بزرگ پارسی درباره کلمات حال دل خوب کن صرف شده و بگذرد.

به گزارش ایبنا؛ در این برنامه محمدرضا رفیعی راد، حمید حفیظ، اسماعیل حامدی‌فر، فریدون نعمت الهی، ژاله نگهداری و تنی چند از فعالان فرهنگی و ادبی و هنری شیراز حضور داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها