چهارشنبه ۳۱ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۵:۱۲
راز آخرین خنده آنیتا دمونته!

رمان آمریکایی «آنیتا دِمونته آخرین خنده را می‌زند» اثر زوچیتل گونزالس اثری رازآلود است که به کشف یک حقیقت گم‌شده می‌پردازد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، رمان آمریکایی «آنیتا دِمونته آخرین خنده را می‌زند» اثر زوچیتل گونزالس قرار است در تاریخ ۵ مارس ۲۰۲۴ توسط انتشارات فلاتیرون در حدود ۳۵۲ صفحه منتشر شود.

داستان این کتاب در دو زمان موازی، سال‌های ۱۹۸۵ و ۱۹۹۸، روایت می‌شود. در بخش ۱۹۸۵، داستان حول محور آنیتا د مونته می‌چرخد، او که هنرمندی در حال پیشرفت است در این سال به طور مشکوکی در نیویورک کشته می‌شود؛ هرچند مرگ او ابتدا جنجالی به پا می‌کند، اما به سرعت از حافظه عمومی پاک می‌شود.

آنیتا در دنیای هنر تلاش می‌کند تا با نژادپرستی مبارزه کند؛ او زنی است که با استفاده از ریشه‌های فرهنگی و قدرت‌های جادویی‌اش، سعی دارد جایگاهش را در دنیای هنر حفظ کند و داستان زندگی او به عنوان هنرمندی که میراثش پس از مرگش نادیده گرفته شده، نماد اقلیت‌هایی است که در طول تاریخ هنری، مورد بی‌توجهی قرار گرفته‌اند.

در سال ۱۹۹۸، راکل تورو، یک دانشجوی هنر از تبار پورتوریکویی که در دانشگاه براون تحصیل می‌کند، به طور تصادفی به میراث فراموش‌شده آنیتا پی می‌برد و تحقیقات خود را بر این موضوع متمرکز می‌کند.

در خط زمانی دوم، راکل، دانشجوی هنر لاتین که با مشکلاتی مشابه با آنیتا دست و پنجه نرم می‌کند، تصمیم می‌گیرد تا راز ناپدید شدن مرموز آنیتا را کشف کند.

او با کاوش در آثار و زندگی آنیتا، وارد دنیایی از تاریخ، هنر و جادو می‌شود، راکل در این مسیر با دوگانگی‌های زیادی روبرو می‌شود؛ از یک طرف تلاش می‌کند هویت خود را در دنیای هنر پیدا کند، و از سوی دیگر به دنبال برگرداندن حقانیت آنیتا است.

داستان به بررسی چگونگی حاشیه‌نشینی زنان لاتین‌تبار در دنیای هنر می‌پردازد و تضاد بین تجربه راکل در محیط دانشگاهی سفیدپوست‌محور و زندگی تراژیک آنیتا را به تصویر می‌کشد.

ژانر این اثر شامل داستان تاریخی و رئالیسم جادویی است و به بررسی موضوعاتی همچون عدالت، هویت، و تبعیض نژادی می‌پردازد و بر مقاومت و خلاقیت زنان لاتین‌تبار تأکید دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها