شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۷
خدمت‌رسانی ۸ موکب فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی به زائران اربعین حسینی

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی از خدمت‌رسانی کتابخانه‌های عمومی به زائران اربعین در ۶ استان در قالب ۲۰ موکب فرهنگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا محمدرضا هراتی، معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور گفت: به لطف الهی و به مدد اهل بیت (ع) امسال هم مانند سال گذشته، همکارانم در مجموعه نهاد کتابخانه‌ها، با شعار «کتاب آزادگان، حسین علیه‌السلام» توفیق خدمت به زائران اباعبدالله (ع) را پیدا کرده‌اند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور عنوان کرد: نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به دلیل دارا بودن پایگاه اجتماعی و مردمی غنی، نقطه کانونی حرکت‌های جمعی محسوب می‌شود و با هدف ارائه خدمات فرهنگی به زائرین حسینی، و به منظور پربارتر کردن توشه معنوی این عزیزان، در ۶ استان آذربایجان غربی، کردستان، کرمانشاه، ایلام، خوزستان و سیستان و بلوچستان به برپایی ۸ موکب و ۱۲ ایستگاه فرهنگی اقدام کرده است.

هراتی افزود: امسال همزمان با ایام اریعین حسینی فعالیت‌های فرهنگی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مواکب هشت‌گانه مستقر در مرزهای غربی و شرقی در حال انجام است. در این مواکب، کتابداران خوش‌ذوق و دوستداران آل‌الله به زائران حسینی ارائه خدمت می‌کنند. اقداماتی که در مواکب نهاد انجام می‌شود، بر پایه کتاب و مرتبط با رسالت این پایگاه اجتماعی است. در این مواکب، کتاب‌های مرتبط با سیره امام حسین (ع) و یاران و اهل بیت ایشان معرفی و ترویج می‌شود.

هراتی با بیان اینکه همکارانم در نهاد کتابخانه‌ها که در جشنواره کتابخوانی رضوی، افتخار خادم‌الرضایی داشتند، اکنون در ایام اربعین مدال خادمی زوار حضرت اباعبدالله (ع) را نیز بر گردن دارند، گفت: همکاران کتابدارم با انجام برنامه‌هایی مثل قصه‌گویی، تهیه دست‌سازه شامل دستمال اشک و ریسه اربعینی، نقاشی، خطاطی، رنگ.آمیزی، نقالی و… به کودکانی که در این مسیر عاشقی قدم برمی‌دارند، خدمت می‌کنند.

معاون توسعه کتابخانه‌ها و ترویج کتابخوانی با یبان اینکه اصلی‌ترین برنامه‌های نهاد در مواکب ویژه گروه سنی کودک است عنوان کرد: یکی دیگر از فعالیت‌های مواکب نهاد، تمرین و خواندن سرود ویژه این ایام است که برای گروه سنی کودک و نوجوان تولید شده است: همچنین یکی دیگر از فعالیت‌های نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در مواکب مستقر در مرزهای کشور، ارائه بازی صفحه‌ای «طریق» است که به تازگی ازسوی نهاد تولید شده است. این بازی ویژه گروه سنی ۸ سال به بالا است و یک بازی تاریخی و کتاب‌محور محسوب می‌شود.

وی با اشاره به طرح زیارت نیابتی گفت: در طرح زیارت نیابتی، هر یک از زوار اباعبدالله (ع) تصویر یکی از شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی را انتخاب می‌کنند و به این ترتیب در طریق هم با این شهید عزیز همراه هستند و هم به نیابت از آن شهید بزرگوار زیارت می‌کنند.

به گزارش ایبنا؛ به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور؛ نشانی موکب‌های فرهنگی نهاد به شرح زیر است:

۱- «موکب تمرچین اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان آذربایجان غربی»: شهرستان پیرانشهر، ورودی کارخانه قند، جنب موکب بزرگ اهل سنت

۲- «موکب باشماق اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان»: شهرستان مریوان، مرز باشماق، قبل از پایانه

۳- «موکب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه»: شهر کرمانشاه، میدان جمهوری

۴- «موکب سرپل ذهاب اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه»: شهرستان سرپل ذهاب، ابتدای کمربندی قصر شیرین

۵- «موکب خسروی اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه»: جنب مسجد جامع خسروی

۶- «موکب امام رضا (ع) اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان ایلام»: شهر مهران، بلوار امامزاده سیدحسن (ع)، انتهای بلوار شهید ملکیاری

۷- «موکب چذابه اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان خوزستان»: مرز چذابه، عمود ۳۵

۸- «موکب امام رضا (ع) استان سیستان‌وبوچستان»: زاهدان، بلوار یادگار امام (ره)، جنب نمایندگی ایران خودرو

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها