جمعه ۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۴۰
جریان انزجار و برائت از استکبار در آثار هنری دیده می شود

خوزستان-مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: در آثار هنری جریان انزجار و برائت که روح فرهنگ امام‌ حسین( ع) است، به خوبی دیده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، مجید منادی در هشتمین همایش آستان جانان، که به همت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شوشتر در مرز چذابه برگزار شد، بیان کرد: جریان عظیم اربعین حسینی به شکلی است که هرکس با توجه به توان خود، هرکاری از دستش بربیاید به واسطه عشق و محبت به امام حسین (ع) انجام می دهد.

منادی با بیان اینکه فرهنگ و ادب نیز به زبان هنر عشق و محبت خود را به امام حسین (ع) نشان می دهند، اظهار کرد: بعضی از شهرستان‌ها در زمینه عشق حسینی در زبان هنر، ویژه و همه آن شهر اهل هنر، فن و شعر هستند. مانند شهر دارالمومنین شوشتر، که از این خصیصه برخوردار است.

جبهه استکبار در فلسطین نماد شمر و مردم غزه نماد مظلومیت

وی با تشریح اینکه اگر چه جریان اربعین حسینی ۱۴۰۰ سال قبل اتفاق افتاده است، اضافه کرد: به گفته بزرگان از جمله آیت الله مطهری، امروز مهم است که حسین و شمر زمانه خود را بشناسیم. و اتفاقی که هم‌اکنون در فلسطین افتاده در یک طرف جبهه استکبار و صهیونیست، نماد شمر و مردم مظلوم غزه از سوی دیگر، نماد مظلومیت هستند.

اربعین خطری در چشم استکبار

دبیر شورای فرهنگ عمومی باتاکید بر اینکه اربعین خطری در چشم استکباراست، تصریح کرد: خوشبختانه در آثار هنری جریان انزجار و برائت که روح فرهنگ امام حسین (ع) است، به خوبی دیده می‌شود.

هنرمندان خوزستان در آثارشان با درک حسینی تاثیرگذارند

وی گفت: الحمدالله هنرمندان ما این درد را متوجه شده‌اند و در شوشتر و کل استان خوزستان، این دغدغه و فهم وجود دارد که هنرمندان با آثارشان در جهت آگاهی، فهم و درک شیعی و ابا عبدالله الحسین (ع) تاثیر گذار و جریان‌سازی کنند.

در ادامه این همایش، شاعران آخرین سروده‌های خود را با موضوع نهضت عاشورا، اربعین در حمایت از مردم غزه قرائت کردند. از برنامه های جمعی این همایش، می‌توان به نذر کتاب، اجرای نقاشی زنده و خوشنویسی توسط هنرمندان تجسمی شهرستان شوشتر اشاره کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها