شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۱۸
توزیع کتاب‌های درسی از ۱۰ شهریورماه در زنجان

زنجان- مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت: طبق برنامه‌ریزی انجام شده توزیع کتاب‌های درسی از دهم شهریورماه آغاز خواهد شد.

علی اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر مدارس استان زنجان مشغول دریافت کتاب‌های درسی هستند و پس از تکمیل بین دانش‌آموزان توزیع خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کتاب‌های درسی از تاریخ ۱۰ تا ۱۵ شهریور به مدارس توزیع می‌شود، گفت: دانش‌آموزان از ۲۴ شهریور تا اول مهر امکان دریافت کتاب‌های درسی را دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: دانش‌آموزان پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم از ۱۰ تیر امکان ثبت سفارش کتاب‌های درسی را داشتند که این فرصت تا ۱۰ شهریور ادامه دارد.

وی تصریح کرد: البته فرصت دانش‌آموزان میان پایه تا ۳۱ خرداد است اما برای افرادی که هنوز موفق به ثبت سفارش کتاب‌های درسی نشده‌اند، مجدد فرصتی را فراهم و اطلاع رسانی خواهیم کرد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه امسال قریب به ۲۲۰ هزار دانش‌آموز زنجانی در مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد، ادامه داد: مطابق برنامه هر ساله فرآیند تأمین کتب درسی دانش‌آموزان در استان زنجان کلید خورده و امسال نیز دستگاه تعلیم و تربیت استان برای سال تحصیلی پیش‌رو بیش از ۲ میلیون جلد کتاب درسی در بین دانش‌آموزان توزیع خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به وضعیت مطلوب تامین کتب درسی دانش‌آموزان استان، افزود: استان وضعیت مطلوبی را در درصد ثبت‌نام دانش‌آموزان در سامانه کتب درسی و همچنین میزان تحویل کتب از مرکز به آموزش و پرورش استان و توزیع کتب در مناطق را دارد.

وی با اشاره به اینکه در زمان ثبت نام دریافت هرگونه وجه به غیر از بیمه و پول کتاب و لباس کار در هنرستان‌ها، ممنوع است، اضافه کرد: مبلغ بیمه نیز به صورت علی‌الحساب بر اساس مبلغ ریالی سال گذشته اخذ خواهد شد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان با اشاره به اینکه تجهیز و به‌روز رسانی کتابخانه‌های مدارس استان زنجان باید مورد توجه باشد، ادامه داد: در این زمینه باید با انجمن کتابخانه‌های عمومی استان همکاری و هماهنگی شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط