شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۵
۱۵۰۰ جلد کتاب مذهبی و زیارت اربعین در زنجان توزیع می‌شود

زنجان- مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به برپایی ۱۰ موکب توسط کانون‌های مساجد استان زنجان گفت: در همین راستا یک هزار و ۵۰۰ کتاب مذهبی و دعای زیارت اربعین بین راهپیمایی کنندگان توزیع می‌شود.

محسن اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در زنجان اظهار کرد: پیاده روی اربعین، پیام‌های بسیاری دارد، در این حرکت افراد با سنین و فرهنگ‌های مختلف، هدفی مشترک دارند.

وی با اشاره به فعالیت فرهنگی کمیته فرهنگی آموزشی در اربعین حسینی تصریح کرد: هدف ما این است که در این مراسم بزرگ معنوی با محوریت مأموریت‌های فرهنگی، پررنگ‌تر عمل کنیم.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اهمیت نگاه فرهنگی و معنوی مدیران مواکب به پیاده‌روی اربعین افزود: مدیران مواکب باید نگاه فرهنگی و معنوی به این سفر داشته باشند.

وی اضافه کرد: این اداره کل با همکاری اعضای کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان، اقدام به پوشش آموزشی و خدماتی در محورهای مختلف در پیاده‌روی بزرگ اربعین حسینی خواهد کرد.

اسلامی با اشاره به اهمیت نگاه فرهنگی و معنوی مدیران مواکب به پیاده روی اربعین تصریح کرد: مدیران مواکب باید نگاه فرهنگی و معنوی به این سفر داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های مساجد استان زنجان با اشاره به اینکه ۹۰ موکب در سطح استان در مسیر پیاده‌روی جاماندگان اربعین دایر می‌شود که ۱۰ مورد آن مربوط به ستاد کانون‌های مساجد است، اضافه کرد: پیاده‌روی جاماندگان اربعین از ساعت هشت روز اربعین از سد گاوازنگ زنجان آغاز می‌شود و تا مزار شهدای گمنام ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این مواکب برنامه‌های متعددی از قبیل مسابقات فرهنگی، پاسخگویی به شبهات شرعی، مسابقات مذهبی با موضوع اربعین و برنامه ویژه برای خانواده‌ها اجرا کردند، گفت: استقبال از این برنامه‌ها بالا بوده و مواکب فرهنگی یکی از پر مخاطب‌ترین مواکب بودند.

مدیر ستاد کانون‌های مساجد استان زنجان با بیان اینکه امسال در یک حرکت نوین کتاب‌های مذهبی و فرهنگی در رده سنی کودک و نوجوان بین کانون‌های مساجد و همچنین مواکب بین راهی توزیع شد، اضافه کرد: در همین راستا یک هزار و ۵۰۰ کتاب مذهبی و دعای زیارت اربعین بین راهپیمایی کنندگان توزیع می‌شود.

اسلامی با اشاره به اینکه اجرای برنامه‌های فرهنگی و مذهبی کانون‌‎های مساجد تا آخر ماه صفر ادامه دارد، عنوان کرد: با توجه به اینکه به پایان فصل تابستان نزدیک می‌شویم تلاش می‌شود، اواخر این دوره‌ها رنگ و بوی مذهبی گرفته و بیشتر برنامه‌ها در این محور اجرایی شود.

وی همچنین از پایش کتاب‌های کتابخانه‌های کانون‌های مساجد خبر داد و گفت: در حال حاضر ۷۳ کانون، کتابخانه مخزن‌دار دارند که تلاش می‌شود در آستانه فصل بازگشایی مدارس، کتاب‌های کمک درسی نیز در این کتابخانه‌ها گنجانده شود تا اعضا بهره بیشتری ببرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط