جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۳۰
«کتابفروشی رشد»؛ مجری طرح‌های فصلی کتاب شوشتر

خوزستان- مدیر کتابفروشی رشد شوشتر معتقد است: طرح‌های فصلی یکی از راهکارهای مناسب برای ترویج فرهنگ کتابخوانی است و کتابفروشی رشد شوشتر توانسته مجری خوبی برای این طرح‌ها باشد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا): شوشتر شهری در استان خوزستان و مرکز شهرستان شوشتر است. این شهر دارای تاریخ و تمدنی کهن است و تا ابتدای دوره پهلوی مرکز استان خوزستان بوده است. شوشتر به تنهایی ۱۴ میراث ثبت جهانی شده در فهرست یونسکو را در خود جای داده و در دامنه کوه‌های زاگرس قرار دارد. لقب این شهر از دیرباز «دارالمؤمنین» بوده و به عنوان «پایتخت سازه‌های آبی جهان» شناخته می‌شود.

«کتابفروشی رشد»؛ مجری طرح‌های فصلی کتاب شوشتر

شوشتر دارای ۱۰ کتابفروشی و نوشت‌افزار همچون: دانش، ادب و هنر، شهریار، کتابشهر، کتاب دانشجو، دهکده کتاب، فرهنگ، کتاب سال، اندیشه و کتاب رشد است که در این بین، کتابفروشان فعال به دو یا سه کتابفروشی بیشتر نمی‌رسند.

کتابفروشی رشد شوشتر، در خیابان سنگفرش واقع شده و از نظر موقعیت جغرافیایی در نزدیکی بازار شوشتر و هتل سنتی طیب، کافه موزه تارمه، کاروانسرای افضل و کالای روشنایی فرید در چهارراه امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

کتاب رشد شوشتر یکی از کتابفروشی‌های پرمخاطب شوشتر است که در دوره‌های گذشته طرح‌های فصلی خرید کتاب، گلچین این شهرستان بوده است و با توجه به بافت سنتی شوشتر، کتابفروشی رشد نیز از این بافت برخوردار بوده و قرار گرفتن کتابفروشی در کنار کاروانسرای افضل، خود گواه این مطلب است. شهری که میراث‌دار تمدن کهن و گرانبهای فرهنگ و هنر است و به نظر می‌رسد با پیشینه تاریخی این شهر، باید پاتوق‌های یار مهربان بیشتری برای کتاب دوستان ایجاد شود تا میراث ماندگار دانایی بتواند نسل به نسل مشعل فرهنگ و هنر را برافراشته نگه دارد.

کتاب رشد شوشتر با ۱۶ سال سابقه فعالیت، نگین یار مهربان را همچنان جلا می‌دهد. کتاب رشد شوشتر با متراژ ۱۰۰ متر مربع دارای دو طبقه است و در هر دو طبقه کتاب‌های عمومی، کمک درسی و دانشگاهی قرار دارد.

«کتابفروشی رشد»؛ مجری طرح‌های فصلی کتاب شوشتر

مدیر کتابفروشی رشد شوشتر در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اهواز، در مورد سامانه بازار کتاب بیان کرد: در خرید مجازی کتاب‌هایی جستجو و خرید می‌شوند که به علت کم‌حجم بودن یا قدیمی بودن در بخش حضوری کمتر مورد توجه قرار می‌گیرند. هرچند کتابفروش در طرح‌های فصلی قدرت مانور فروش بیشتر داشت، اما در سامانه خریدکتابفروشی محدودیت‌هایی برای کتابفروشان ایجاد می‌کند که در طرح‌های فصلی این محدودیت‌ها وجود نداشت.

محمد پنبه‌کار با بیان اینکه برای ثبت نام در سامانه کتابفروشی باید یک نیرو فقط مختص سامانه قرار داده شود، اظهار کرد: متأسفانه کتابفروشان شهرستانی با داشتن یک تا دو نفر نیروی مازاد برای اختصاص دادن به سامانه ندارند و با توجه به بازار کم‌رونقِ کتابفروشی‌ها، بیشتر کتابفروشان به دنبال تعدیل نیرو هستند و بر همین مبنا عملاً حضور کتابفروشان به ویژه کتابفروشی‌های شهرستان‌ها در سامانه خرید کتاب از اقبال کمتری برخوردار هستند.

سامانه خرید کتاب به زمان و تبلیغات بیشتر نیاز دارد

مدیر کتابفروشی رشد شوشتر با بیان اینکه هنوز خریداران به دنبال طرح‌های فصلی هستند، تصریح کرد: خرید مجازی نسبت به خرید فصلی که چند سال از اجرای آن می‌گذرد، نیاز به زمان بیشتر برای جذب مخاطب دارد و این مستلزم تبلیغات فراوان برای آشنایی بیشتر علاقه‌مندان کتاب با سامانه خرید مجازی است و ارسال رایگان کتاب در خرید مجازی، می‌تواند یکی از راه‌های ترغیب مخاطبان به این طرح باشد.

«کتابفروشی رشد»؛ مجری طرح‌های فصلی کتاب شوشتر

وی، برگزاری طرح‌های فصلی کتاب را از جمله راهکارهای مناسب برای ترویج و گسترش کتابخوانی دانست و افزود: کتابفروشی رشد شوشتر، همواره در مناسبت‌های مختلف همچون نوروز، یلدا و اعیاد مختلف تلاش می‌کند تا با ارائه تخفیف مناسب، علاقه‌مندان به حوزه کتاب و کتابخوانی را بهره‌مند کند و بدون شک طرح‌های تخفیفی در بالا بردن فروش و ترویج کتابخوانی نقش مهمی بر عهده داشتند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها