شنبه ۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۹
امیدوار به توسعه کتابخانه روستایی «میشی» هستم

هرمزگان - مدیر کتابخانه روستایی«میشی» سیریک گفت: امیدوار به توسعه کتابخانه این روستا هستم و برای این تحقق این مهم نیازمند همراهی و همدلی مردم هستم.

الهام حاجی زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، از راه‌اندازی کتابخانه کوچک روستایی در زادگاهش و مشکلات پیش رو و ایده‌آل هایش سخن گفت.

مدیر کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان گلهای روستای میشی سربندو با اذعان به مشکلات اولیه راه‌اندازی کتابخانه گفت: این کتابخانه با همکاری مجموعه «مکران برای کودکان» با مدیریت زینب جعفرزاده و با ایجاد جشنواره‌های خیریه غذا و کمک‌های مردمی از یک سال و نیم پیش راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: با ۱۰ جلد کتاب از فضای مسجد خواهران روستا، کتابخانه شروع به کار کرد اما با توجه به مشکلات متعدد و حتی ممانعت خانواده‌ها از راه‌اندازی آن، کتابخانه را به مهد قرآن که با مدیریت و مربیگری خودم بود انتقال دادم و در یک مکان مجزا میزبان کودکان، نوجوانان و خانواده هایشان هستیم.

حاجی زاده اضافه کرد: اکنون مثل گذشته ممانعت خانواده‌ها را نداریم بلکه آن‌ها نیز استقبال می‌کنند و همیشه کتاب کم می‌آورم زیرا هم کتاب به امانت می برند و هم برای مطالعه به کتابخانه می‌آیند.

این کنشگر فعال حوزه کودک افزود: نبود کتابخانه، اوقات فراغت فراوان کودکان و نوجوانان‌، نداشتن سرگرمی، اعتیاد بچه‌ها به گوشی های تلفن همراه و همچنین روانخوانی ضعیف آن‌ها در مکتب‌خانه موجب شد کتابخانه را راه‌اندازی کنیم. البته در کنار کتابخانه از هنر نمایش و قصه‌گویی هم در راستای آگاهی بخشی به کودکان و نوجوانان استفاده می‌کنیم و دوست داریم با محوریت کتاب، اسم روستایمان در کشور شناخته شود.

مدیر کتابخانه روستایی «میشی» عنوان کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰۰ جلد کتاب داریم و دوست دارم روزی فرا برسد که با پشتوانه مادی و معنوی مردم و مسئولان در زمین محدوده مسجد روستا که موقوفه حسن حاجی‌زاده پدربزرگم است، بتوانم یک کتابخانه بازی بسازم که کودکان هم یک مکان بازی و هم کتابخانه مجزا داشته باشند.

به گزارش ایبنا، روستای «میشی» در ۲۰ کیلومتری شرق بندر سیریک واقع است و این شهرستان نیز در ۲۰۳ کیلومتری شرق بندرعباس مرکز استان هرمزگان قرار دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها