یکشنبه ۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۰
«تحقیق درباره اول اربعین حضرت سیدالشهدا (ع)» در روستای گرکان خوانش شد

مرکزی – جمع خوانی کتاب «تحقیق درباره اول اربعین حضرت سیدالشهدا (ع )»؛ تالیف سید محمد علی قاضی طباطبایی اولین شهید مهراب ایران اسلامی با حضور جمعی از اعضای کودک و نوجوان کتابخانه عمومی امام خمینی(ره ) روستای گرکان شهرستان آشتیان خوانش و معرفی شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اراک، کتاب «تحقیق درباره اول اربعین حضرت سیدالشهدا علیه السلام؛ نویسنده موضوع بازگشت اهل بیت امام حسین علیه السلام به کربلا واقعه عاشورا و اسارت رفتن در شام را مورد بررسی و روایت قرار داده است.

نویسنده در این تحقیق؛ به بررسی اقوال گوناگون درباره این مسئله پرداخته که آیا کاروان کربلا در بازگشت از شام توانسته است خود را در اولین اربعین شهدای کربلا به صحرای تفتیده کربلا برساند یا نه؟ نویسنده در ضمن بررسی مطلب مزبور از موضوعات مختلف تاریخی؛ اجتماعی؛ سیاسی؛ علمی؛ فقهی و… سخن به میان آورده است.

قاضی طباطبایی: اربعین سیدالشهداء در میان شیعه دارای شهرت بسیار است

قاضی طباطبایی در مقدمه کتاب، روز اربعین سیدالشهداء در میان شیعه را که ۲۰ صفر است، دارای شهرت بسیار می‌داند و معتقد است عموماً آن را روز ورود اهل‌بیت پس از خلاصی از اسارت شام به کربلا می‌دانند که زیارت مخصوصی از ائمه برای آن روز وارد شده است.

وی تصریح می‌کند که از علمای امامیه تا قرن هفتم هجری، شبهه و اشکالی در این موضوع (روز ورود اهل‌بیت به کربلا) دیده نشده و اول کسی که شبهه کرده، غیر از سیدرضی‌الدین علی بن طاووس در کتاب اقبال نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها