دوشنبه ۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۱
۱۰۰ کتاب به کتابخانه شهدای روستای کردآباد اهدا شد

گلستان- رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان علی‌آباد کتول، گفت: در ادامه برنامه‌های هفته دولت و به مناسبت اربعین حسینی، یک‌صد عنوان کتاب به ارزش ریالی هفت میلیون تومان به کتابخانه شهدای روستای کردآباد اهدا شد.

مجید جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در علی‌آباد کتول، ضمن قدردانی از کلیه اهالی فرهنگ، هنر، رسانه و فعالان قرآنی که از ابتدای ماه محرم تا اربعین حسینی با خلق آثار متعدد به ساحت آن امام همام و یاران باوفایش عرض ارادت کردند، گفت: در ادامه برنامه‌های هفته دولت و به مناسبت اربعین حسینی، ۱۰۰ عنوان کتاب به ارزش ۷ میلیون تومان از سوی این دستگاه اجرایی به کتابخانه شهدای روستای کردآباد اهدا شد.

وی این اقدام را در راستای وظایف سازمانی و به‌منظور تبلیغ و ترویج امر کتاب و کتاب‌خوانی و توجه به کتابخانه‌ها و فعالان این عرصه اعلام کرد و افزود: در دنیای امروز، اکثر پدر و مادرها دغدغه رشد و پیشرفت فرزندشان را در آینده دارند؛ به همین دلیل آن‌ها تمایل دارند که کودکشان را با دنیای کتاب آشنا کنند و غنی و به‌روز بودن کتابخانه‌ها بسیار می‌تواند در این مسیر یاری‌رسان خانواده‌ها و فرزندانشان باشد.

مجید جلالی با اشاره به اینکه بدون شک، ایجاد فرهنگ کتاب‌خوانی از دوران کودکی می‌تواند موفقیت‌های بیشتری را در دوران بزرگ‌سالی برای افراد ایجاد کند، ادامه داد: کتاب‌خوانی نه‌تنها باعث گسترش دایره واژگان و تقویت مهارت‌های زبانی و اندیشه‌ای کودکان می‌شود، بلکه خلاقیت و تخیل آن‌ها را پرورش می‌دهد و به آن‌ها کمک می‌کند تا با دنیای پیرامون خود بهتر و موثرتر ارتباط برقرار کنند.

وی افزود: همچنین با ایجاد فرهنگ کتاب‌خوانی در خانواده، والدین می‌توانند پایه‌های محکمی برای موفقیت‌های آینده فرزندان خود فراهم کنند و آن‌ها را برای مواجهه با چالش‌های زندگی آماده سازند.

به گزارش ایبنا، روستای کردآباد از توابع بخش مرکزی شهرستان علی‌آباد کتول و در دهستان زرین گل قرار دارد و بر اساس سرشماری مرکز آمار ایران در سال ۱۳۸۵ جمعیت آن ۱۴۵۸ اعلام‌شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها