سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۸:۱۴
برگزاری «یادها و نام ۶» و «قهرمانان خط‌شکن ۳» در مهرماه

در جلسه صبح امروز سردار رمضان شریف، ررئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس اعلام کرد دو برنامه «یادها و نام ۶» و «قهرمانان خط‌شکن ۳» به‌طور همزمان در مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، در جلسه صبح امروز به ریاست سردار سرتیپ پاسدار رمضان شریف، مشاور فرمانده کل سپاه و مسئول مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و با حضور مدیران و دست‌اندرکاران مرکز پیرامون برنامه‌های هفته دفاع مقدس تبادل‌نظر شد.

در این جلسه در خصوص ادغام دو برنامه «یادها و نام ۶» و «قهرمانان خط‌شکن ۳» و برگزاری همزمان آن‌ها در مهرماه سال جاری تصمیم‌گیری شد. زمان، مکان، نحوه دعوت و میزبانی از مدعوین، دعوت از رسانه‌ها از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد نقد و بررسی قرار گرفتند.

یادآور می‌شویم «یادها و نام‌ها» عنوان مراسمی است که تاکنون پنج دوره آن را مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس با هدف تجلیل از فرماندهان و مدیران ارشد دوران دفاع مقدس که اهتمام به بیان تاریخ شفاهی داشته‌اند و همچنین ایجاد انگیزه در فرماندهان و مدیران ارشد جنگ برای بیان تاریخ شفاهی در هفته دفاع مقدس، با حضور فرماندهان و پیشکسوتان دوران دفاع مقدس، نویسندگان، پژوهشگران و مجریان تاریخ شفاهی برگزار می‌شود.

امسال نیز با توجه به تغییر مدیریت در مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و عهده‌دار شدن مسئولیت توسط سردار شریف ششمین مراسم «یادها و نام‌ها» برگزار می‌شود.

همچنین با توجه به این‌که مقرر شده بود سومین همایش قهرمانان خط‌شکن در سوم خردادماه همزمان با سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار شود و از فرماندهان گردان‌های لشکرهای سراسر کشور تجلیل به عمل آید، وقوع حادثه بالگرد و شهادت شهدای خدمت منجر به تعویق برنامه به زمان دیگری شد که و در این جلسه مقرر گردید دو برنامه «یادها و نام ۶» و «قهرمانان خط‌شکن ۳» به‌طور همزمان در مهرماه ۱۴۰۳ برگزار شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها