سه‌شنبه ۶ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۲۱
مراسم یادبود «به یاد شمس» برگزار می‌شود

به یاد شمس آقاجانی(شاعر و منتقد ادبی) و در سالگرد درگذشت او دوستداران شعر گرد هم می‌آیند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا شمس آقاجانی (۴ تیر ۱۳۴۷ – ۱۷ شهریور ۱۴۰۲) شاعر ایرانی و منتقد ادبی در سال‌های ۱۳۷۱ تا ۱۳۷۵ در «کارگاه شعر و قصه» رضا براهنی شرکت کرد، کارگاهی که در دهه ۷۰ سرنوشت شعر نو ایران را به ترتیب دیگری رقم زد و امکانی تازه پیش‌روی شعر فارسی نوپدید گذاشت.

آقاجانی یکی از فعالان در حوزه تئوری شعر بود و دو وجه نقدنویسی و سرودن شعر فعالیت ادبی خود را دنبال می‌کرد. زبان شعری آقاجانی زبانی ساده و در عین حال چند ساحتی و چند ظرفیتی است. یکی از مهم‌ترین کتاب‌های او که در دهه ۹۰ در حوزه تئوری شعرمطرح بود «سخن رمز دهان» است که مورد توجه منتقدان قرار گرفت و بارها خوانده شد. نخستین مجموعه این شاعر با عنوان «مخاطب اجباری» در سال ۱۳۷۷ توسط نشر خیام به بازار عرضه شد و از طرف هیئت داوران کانون شعر فراپویان، به عنوان یکی از سه اثر برگزیده دهه هفتاد معرفی شد. شمس آقاجانی در شهریور ماه سال ۱۴۰۲ دار فانی را وداع گفت.

به همین مناسبت کتابفروشی فرهنگان به یاد شمس آقاجانی و در سالگرد درگذشت او، دوستداران شعر را گرد هم آورده تا از کارنامه هنری و فعالیت‌های ادبی شمس آقاجانی بگویند. همچنین اعضای کارگاه شمس در این یادبود شعرخوانی می‌کنند. این یادبود پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۷ در کتابفروشی فرهنگان واقع در پاسداران، خیابان ناطق نوری، روبروی دشتستان پنجم برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها