شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۸:۱۵
«کیدی بوک»؛ کتابخانه‌ای برای کودکان

خراسان جنوبی - کتابفروشی کیدی بوک، بزرگترین و تنها کتابخانه تخصصی کودک در شهرستان طبس است که کتاب‌های زیادی برای کودکان و نوجوانان این شهرستان دارد.

سرویس استان‌های خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) _ محمدعلی بهزادی: مقصدم کتاب فروشی کیدی بوک، بزرگترین کتابخانه تخصصی کودکان و نوجوانان در شهرستان طبس است.

مسیرم طولانی است، تقریباً بیش از سه ساعت از بیرجند تا طبس فاصله است. هوا بسیار گرم، ساعت ۴ بعدازظهر بود که به مقصد یعنی شهرستان طبس رسیدم، روبه‌روی مجتمع الماس توقف کردم کتاب فروشی کیدی بوک در این مجتمع قرار دارد وارد مجتمع شدم. از آسانسور که پیاده شدم چشمم به واحد ۳۰ یعنی کتابفروشی کیدی بوک خورد و وارد کتابفروشی شدم.

کتاب‌های رنگارنگ مخصوص کودکان و نوجوانان آنچنان مرا مجذوب خود کرده بود که فراموش کرده بودم برای چه کاری این مسیر طولانی را طی کرده‌ام، به گمان کتابفروشی کیدی بوک یک مکان ۳۰ متری با حدود بیش از ۴ هزار کتاب برای کودکان و نوجوانان بود.

چشمم به خانم روحی، مسئول کتابفروشی کیدی بوک خورد. قبلاً تلفنی باهم صحبت کرده بودیم، سلام کردم گویا از صدایم مرا شناخت نزدیکشان رفتم و با هم سلام و احوالپرسی کردیم.

«کیدی بوک»؛ کتابخانه‌ای برای کودکان

- خودتان رو معرفی کنید و از نحوه آغاز به کار کتابفروشی بگویید.

نرگس روحی هستم، مسئول کتابفروشی کیدی بوک سال ۹۴ بود که فروش کتاب آن هم به صورت مجازی در طبس را با همسرم آغاز کردیم. آن زمان هنوز فرزندی نداشتیم و من به دلیل آنکه علاقه زیادی به کودک و کتاب داشتم و در این بین هم نبود یک کتابفروشی مختص کودکان و نوجوانان در طبس، سبب شد تا فروش کتاب ویژه این قشر از جامعه را در این شهرستان آغاز کنم و در سال ۹۷ نیز فروش کتابمان را به صورت حقیقی و در این مکان آغاز کردیم.

- در کنار فروش کتاب چه برنامه‌هایی در کتابفروشی اجرا می‌کنید

اینجا تنها به فروش کتاب مخصوص کودکان و نوجوانان بسنده نکرده‌ایم بلکه در کنار فروش کتاب برای کودکان و نوجوانان، کارگاه‌های متخلفی همچون: شاهنامه‌خوانی و قصه‌گویی برگزار می‌کنیم. ۸۰ درصد مجموعه ما مربوط به فروش کتاب کودکان و نوجوانان شامل ترس، اعتماس به نفس، دوستی و … است و ۲۰ درصد دیگر مجموعه کتابفروشی مربوط به لوازم التحریر و سی‌دی های آموزشی است.

«کیدی بوک»؛ کتابخانه‌ای برای کودکان

- چه کار کنیم کودکان و نوجوانان کتابخوان شوند؟

به نظرم در قدم اول باید خانواده یعنی پدر و مادر کتابخوان باشند تا فرزند نیز از آنها الگو بگیرد، در کتابفروشی ما کتاب‌هایی وجود دارد برای دوران بارداری یعنی مادر می‌تواند در آن دوران این کتاب‌ها را برای جنینش بخواند، بدون شک این جنین زمانی که متولد شود، در بزرگسالی ناخودآگاه به سمت کتاب و کتابخوانی خواهد رفت.

_ نظرتان در مورد سامانه کتاب چیست و چه پیشنهادی در مورد بهتر شدن وضعیت این سامانه دارید؟

این سامانه بسیار خوب است، زیرا هرکسی به‌راحتی می‌تواند از هر نقطه کشور کتاب موردنظر را از هر کتابفروشی که مدنظر است حتی با قیمت‌های کمتر از قیمت روز در بازار سفارش دهد و خریداری کند، اما تنها مشکل، معرفی نشدن کافی آن به مردم است و نیاز به تبلیغات بیشتری در بین مردم و حتی کتابفروشی‌های کشور دارد.

گفتنی است؛ والدین می‌توانند برای تهیه کتاب برای کودکان و نوجوانان خود به صورت خرید آنلاین به سایت کیدی بوک مراجعه کنند و کتاب مدنظرشان را در منزلشان تحویل بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها