چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۶
کلنگ ساخت کتابخانه شهر کوره شهرستان اوز به زمین خورد

فارس- ساخت پروژه کتابخانه‌ عمومی شهر فاقد کتابخانه کوره شهرستان اوز با مشارکت خیرین کتابخانه‌ساز در هفته دولت آغاز شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اوز، آیین کلنگ زنی کتابخانه عمومی شهر کوره شهرستان اوز ظهر چهارشنبه با حضور محمدحسین فیروزی، مدیرکل کتابخانه های عمومی استان فارس؛ محمدمحمدی، فرماندار اوز؛ فوزیه زارع، رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان اوز، مسئولان شهرستان و شهر کوره و خیرین شهرستان همزمان با هفته دولت برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی فارس، در این مراسم ضمن قدردانی از خیرین شهرستان اوز در تأمین زمین و هزینه اولیه ساخت این پروژه، عنوان کرد: خیرین کتابخانه ساز شهرستان اوز در توسعه کمی و کیفی کتابخانه های عمومی همواره پیشگام و پیشتاز بوده‌اند.

فیروزی با تصریح اینکه در حال حاضر ساخت ۱۳ پروژه کتابخانه ای استان با کمک خیرین در حال انجام است، گفت: کتابخانه شهر کوره، چهاردهمین پروژه فعال کتابخانه‌ای فارس است که با همکاری خیرین کتابخانه ساز و کتابخانه یار ساخته می شود.

به گفته او، افزون بر این در شهرستان اوز بخش تخصصی مادر و کودک کتابخانه عمومی اندیشه نیز همزمان به همت خانواده نیک اندیش هنری در دست ساخت است که در مراحل پایانی قرار دارد و به زودی به بهره برداری می رسد.

فیروزی با درخواست از شهرداری کوره برای نظارت و کمک به روند ساخت این کتابخانه تأکید کرد: با توجه به اینکه کوره از جمله شهرهای فاقد کتابخانه استان فارس است، اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در تسهیل فرایند ساخت، تجهیز و بهره برداری آن همکاری خواهد کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس با بیان اینکه کتابخانه عمومی شهر کوره شهرستان اوز، پنجمین کتابخانه عمومی شهرستان اوز است، اعلام کرد: این کتابخانه در زمینی به مساحت ۵۰۰ متر مربع و با زیربنای ۲۸۰ متر مربع ساخته خواهد شد.

به گزارش ایبنا؛ زمین این کتابخانه توسط محمدحسین آل عبدالغنی از خیرین شهرستان اهدا شده است و هزینه اولیه ساخت پروژه به مبلغ ۷ میلیارد ریال نیز به همت محمدنور زنگنه، دیگر خیر اهل اوز و با همکاری مسئولان بخش بیدشهر شهرستان اوز و شهرداری کوره تأمین شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها