چهارشنبه ۷ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۵۶
‌ توجه ویژه به کتاب عیون اخبار الرضا (ع) در دهه آخر صفر

خراسان‌رضوی - قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی گفت: امسال به دستور تولیت معزز آستان قدس رضوی در تمام روزها دهه آخر صفر توجه ویژه‌ای به کتاب عیون اخبار الرضا (ع) نوشته شیخ صدوق خواهیم داشت

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در مشهد، مصطفی فیضی صبح چهارشنبه در نشست خبری تشریح اقدامات دهه آخر صفر آستان قدس رضوی که در ساختمان ثامن برگزار شد، ضمن گرامی‌داشت هفته دولت گفت: امسال به دستور تولیت معزز آستان قدس رضوی در تمام روزها دهه آخر صفر توجه ویژه‌ای به کتاب عیون اخبار الرضا (ع) خواهیم داشت که در اشکال ویژه انجام و ارائه خواهد شد.

وی افزود: آستان قدس رضوی از این کتاب که مدت‌هاست توسط بنیاد پژوهش‌های رضوی خریداری شده و مورد بررسی قرار گرفته، امسال به طور ویژه در بخش‌هایی نظیر روایت‌گری، مسابقه و… بهره خواهد بود همینطور اینکه توزیع صد نسخه از این کتاب در این ایام و معرفی آن در حلقه‌های معرفت به عنوان یک کارویژه در دستور کار است.

مصطفی فیضی گفت: آستان قدس رضوی در همه ایام سال مشغول خدمت‌رسانی به عاشقان و دلباختگان این بارگاه ملکوتی است اما بعضی ایام قله‌های خدمت ما هستند که در این میان دهه کرامت و دهه پایانی صفر که به ولادت و شهادت امام رضا (ع) ختم می‌شوند، برای خادمان این بارگاه ویژه هستند.

آمادگی مشهدمقدس برای میزبانی از زائران

وی افزود: با تلاش‌های شبانه‌روزی مدیران استان و شهر مشهد امسال شاهد اقامات ویژه حمل و نقل و اسکان و در یک کلام امادگی شهر مشهد برای میزبانی از زائرانی که در مسیر زیارت قرار می‌گیرند خواهیم بود.

فیضی ادامه داد: در دهه پایانی صفر و از جمعه مصادف با نهم شهریور ماه به صورت عام و خاص شروع فعالیت‌های‌مان را خواهیم داشت. این برنامه ها مستمرا تا پایان ماه صفر به صورت شبانه روزی انجام خواهند شد.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بخش‌های معاونت تبلیغات در ایام ۵ روز صفر گفت: امسال در رواق حضرت امام هر شب بعد از نماز مغرب و اعشا شاهد عزاداری خواهیم بود. حسینه حرم هم فعالیتی است که سال‌های اخیر شکل گرفته و امسال هم با توجه به رویکردهای جدید حضور هیئات از مناطق مختلف کشور در حرم حضرت رضا (ع) بعد از نماز مغرب و اعشا از ظرفیت این حسینه بهره خواهیم برد.


اجتماع بزرگ قرآنیان در صحن جامع

وی با اشاره به شب ۲۸ صفر یعنی شب شهادت امام رضا (ع) عنوان کرد: با تاکید تولیت معزم اقدامات ویژه‌ای تحت عنوان اجتماع بزرگ قرآنیان را در صحن جامع خواهیم داشت، این اجتماع همراه با حضور قاریان بزرگ کشوری خواهد بود که برنامه های ویژه ای تدارک دیده‌اند، حضور جناب آقای قرائتی در این اجتماع بزرگ قرآنیان نیز از اتفاقات بسیار خوبی است که در این شب تدارک دیده شده است.

او شعار «با شما سربلندیم» را شعار ویژه امسال دانست و بیان کرد: همچنین اینکه امسال برنامه‌های جمع‌خوانی و سایر فعالیت‌های حوزه قرآنی را نیز در شب شهادت، شاهد خواهیم بود.

قائم مقام تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: دیگر برنامه ما شامل خطبه خوانی خدام در شب شهادت امام رضا (ع) در شب چهارشنبه خواهد بود. همچنین برنامه بعدی ما شام غریبان این حضرت است که چهارشنبه شب خدمه بارگاه حضرت رضا (ع) برای عرض ارادت و اعلام حزن و اندوه‌شان در کنار پنجره فولاد در کنار تولیت معزم به عزاداری خواهند پرداخت. در کنار این برنامه ها با تاکید تولیت امسال توجه ویژه‌ای به نام حس مجتبی (ع) خواهیم داشت که ویژه برنامه‌هایی مخصوص این حضرت را نیز برای کودکان و نوجوانان در اماکنی که پیش بینی شده در رواق های نوجوان و جوان برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

فیضی با اشاره به حضور هیات ابنا الرضا (ع) در روز دوشنبه در حسینیه حرم اظهار کرد: اوج فعالیت‌های این آستان مقدس در حرم مطهر رضوی، تکریم هیئات دینی است تا بتوانیم جلوه‌هایی باشکوه را از حضور این هیئات در حرم و خیابان‌های اطراف حرم را، به بهترین شکل به نمایش بگذاریم.

وی در انتها توزیع نذورات، خدمات فرهنگی، خدمات بهداشتی و ایمنی، افزایش ظرفیت حوزه ارتباطات و.. را از دیگر خدمات آستان قدس رضوی در ایام دهه پایانی صفر دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها