پنجشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۰
موسسه کلامی احیاء مرجع پاسخگویی به شبهات جوانان باشد

همدان - نماینده ولی فقیه در استان همدان گفت: موسسه کلامی احیاء وظیفه دارد در استان برای مراجعه به کسانی که شبهه و سوال عقیدتی دارند فضای مناسب ایجاد کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، آیت‌الله حبیب‌الله شعبانی ظهر پنج‌شنبه در آیین اختتامیه حسینیه اندیشه در کتابخانه مرکزی همدان اظهار کرد: درباره حسینیه اندیشه باید بگویم اسلام دینی است که پایه‌های عقلانی دارد نه پایه‌های احساسی و عاطفی محض به عبارتی بر پایه عقلانیت استوار است.

وی تاکید کرد: اگر دینداری‌ها بر اساس احساسات و عواطف محض باشد یک جا که عاطفه قوی‌تر مطرح باشد از اسلام جدا خواهید شد.

امام جمعه همدان با تاکید بر اینکه اگر در مجلس امام حسین (ع) به صرف احساسات و عاطفه حضور پیدا کردید بدانید اگر در جای دیگر بیشتر اشک شما را درآورند آنجا خواهید رفت گفت: آن چیزی که مهم است عواطف و احساسات تحت تاثیر عقل است به تعبیری احساسات تحت حاکمیت عقل قرار می‌گیرد.

وی در بخش دیگر یادآور شد: موسسه کلامی وظیفه دارد در استان برای مراجعه به کسانی که شبهه و سوال عقیدتی دارند فضای مناسب ایجاد کند به ویژه که اسلام به هیچ نحوی با طرح شبهه مخالف نیست.

شعبانی با اشاره به اینکه حتی می‌توان در مورد بدیهیات مسائل دینی نیز سوال داشت چراکه سوال پله رشد فکری افراد است خاطرنشان کرد: معنا ندارد به جوان بگوییم سوال نپرسد یا سوالاتش را سانسور کند اگر دانش‌آموز و دانشجو سوالش را سانسور کند گویی به نبوغ و اندیشه او توهین کردیم.

وی در ادامه تاکید کرد: بنابراین باید پیگیر شد و مرجعی برای پاسخگویی به سوالات و شبهات جوانان در نظر گرفت.

امام جمعه همدان اظهار کرد: در این شهر موسسه کلامی احیاء فضایی نیاز دارد که مردم مراجعه کنند، در واقع موسسه کلامی در همدان نیازمند حمایت است.

وی گفت: آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، مجموعه‌های دانشگاهی و دانشگاه فرهنگیان موسسه کلامی احیاء را مورد حمایت قرار دهند و بیش از پیش ورود کنند اگرچه در این حوزه از کتابخانه‌های عمومی استان همدان به دلیل ورود موثر در این زمینه قدردانی می‌کنیم.

انقلاب جوهره اصلی خود را حفظ کند، زنده می‌ماند

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی نیز با بیان اینکه کشتی انقلاب و نظام موفق و سربلند در حال حرکت است اظهار کرد: دنیا امروز قطب قدرتمندی به نام ایران دارد و رهبری و شهدای این نظام موفق هستند.

حمیدرضا حاجی‌بابایی با بیان اینکه تا روزی که این انقلاب جوهره اصلی خود را حفظ کند سرپا می‌ماند همچون که امروز سرفراز و سربلند است افزود: مدیریت رهبر انقلاب بهت و حیرت همه سیاستمداران کهنه‌کار و با تجربه دنیا را برانگیخته است.

نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با تاکید بر همراهی با ولایت فقیه خاطرنشان کرد: در این حوزه نباید نظر بسازیم بلکه باید نظر را متوجه شویم و درک کنیم و به تصیمات رهبری اعتماد کنیم.

وی گفت: امروز فلسفه امامت شهادت نیست، شهادت کمک‌کننده امامت است و امامت یک جایگاه الهی است همچنین که روز عاشورا امام حسین (ع) با اندیشه روشنگری و تربیتی حضور پیدا کرد و برای بیدار کردن جامعه تا آخرین لحظه به سخنرانی پرداخت.

حاجی‌بابایی با تاکید بر اینکه امام حسین به خاطر امامت شهید شد اضافه کرد: حرکت اباعبدالله یک حرکت تبیینی و تعلیمی بود و این مهم جای تفکر و تعقل دارد.

وی در ادامه گفت: در انتخابات هیچ جناح سیاسی پیروز میدان نیست بلکه پیروز انتخابات مردم و رهبری هستند.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه امروز رئیس جمهور کشور برای تصمیمات مهم نیاز به پشتوانه مردم دارد یادآور شد: اگر ۳۱ میلیون پشت سر این تصمیمات بایستند موفقیت حتمی است چراکه رهبری فرمودند موفقیت این دولت موفقیت نظام است.

وی در بخش دیگر سخنانش خاطرنشان کرد: آمریکا با تمام وجود در برابر ایران دست‌هایش را بالا گرفته یعنی هیچ کاری نمی‌تواند بکند از سوی دیگر یک سال تمام است که مردم ما پشت سر مردم غزه ایستاده‌اند.

حاجی بابایی تاکید کرد: ایران در دنیا به قطب قدرت بدل شده که انقلابش با قدرت بیش از پیش در حال حرکت است، اگرچه مشکلات اقتصادی داریم اما دست در دست هم خواهیم داد و این مشکل نیز حل خواهد شد.

وی متذکر شد: این سخنان به این معنا نیست که مجلس و دولت عملکرد صد درصدی دارند اما باید دست در دست هم تلاش کنیم و برای برای خدا کار کنیم.

برگزاری ۱۱۰۰ برنامه فرهنگی با موضوعات بصیرتی و دینی در کتابخانه‌های عمومی همدان

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز اظهار کرد: امروز هر کتابخانه عمومی یک خیمه‌گاه مهم فرهنگی بصیریتی برای مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان است که در راستای آگاهی سازی نسل جوان و هدایت به نور و تعالی و مقابله با جهل و جهالت فعالیت می‌کنند.

سید جواد معینی افزود: امروز کتابخانه‌های عمومی علاوه بر فعالیت در حوزه‌های هنری، فرهنگی، رونق کسب و کارهای کوچک، در حوزه‌های معنوی و بصیرتی هم به صورت جدی ورود کردند.

سرپرست اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تصریح کرد: از ابتدای ماه محرم بیش از یک هزار و ۱۰۰ برنامه فرهنگی با موضوعات دینی و بصیرتی در سطح ۱۱۹ کتابخانه عمومی برگزار شده تا اعضا با واقعه عاشوار که اوج حماسه، عشق به خدا، مبارزه به ظلم ستیزی و امر به معروف و نهی از منکر است، آشنا شوند.

وی با اشاره به اینکه یکی از برنامه‌هایی که به صورت ویژه از ابتدای ماه محرم تا اربعین برگزار شد، حسینیه اندیشه بود ادامه داد: این برنامه به دنبال این بود که به صورت علمی حرکت اباعبدالحسین (ع) را برای نسل جوان تبیین و تشریح کند که با همکاری موسسه کلامی احیاء برگزار شد.

معینی با بیان اینکه کتابخانه‌ها محل اندیشه و اشاعه آن است خاطرنشان کرد: حسینیه اندیشه انعکاس تعقل در حماسه حسینی است و سه سال پیاپی در کتابخانه‌های عمومی برگزار می‌شود به طوری که ادامه این فعالیت‌ها در دستور کار است.

جعفر علی‌‎نقی، مدیر موسسه کلامی احیاء نیز گفت: حسینیه اندیشه محفلی اندیشه محور است که بر مدار سیدالشهدا بر پا شد.

وی در ادامه اظهار کرد: برای هماهنگی اساتید وقتی شهرستان مورد نظر را از آنها جویا می‌شدیم اعلام می‌کردند که دورترین نقطه که کسی قبول نمی‌کند و این روحیه بود که به ما انرژی می‌داد.

مدیر موسسه کلامی احیاء با بیان اینکه کتابداران و کارکنان اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان تمام قد پای این کار آمدند افزود: ۱۰ نشست با موضوعات نماز و معنویت در آیینه کربلا، عاشورا و تکلیف مداری جامعه، کارکردهای امروزین عاشورا، عاشورا و پایبندی به اصول انسانی، فرهنگ عاشورا و تربیت کودک و نوجوان، عاشورا و دنیاگرایی جامعه، نقش عاشورا در عمل اجتماعی مسلمین، فرهنگ عاشورا و رفع معضلات اجتماعی، غزه و بسط گفتمان عاشورا و عوامل بی تفاوتی نسبت به امر به معروف و نهی از منکر در سومین دوره حسینیه اندیشه در ۱۰ شهرستان استان برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها