جمعه ۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۵
«خواب دانه‌ها» منتشر شد؛ داستان دختر کاپشن صورتی با گوشواره‌های قلبی

انتشارات کتابک، کتاب «خواب دانه‌ها» نوشته ناهید رحیمی با تصویرگری غزاله باروتیان را برای کودکان گروه سنی «الف» و «ب» منتشر کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ریحانه سلطانی‌نژاد، دختر کوچولویی یک‌سال‌ونیمه اهل شهر کرمان بود. او به همراه خانواده‌اش در مراسم سالگرد شهید سردار قاسم سلیمانی از قهرمانان کشورمان شرکت کرده بود. در آن مراسم، دشمنان ایران و اسلام که از اتحاد مردم و قهرمانی سردار سلیمانی ناراحت بودند، چندین بمب منفجر کردند. تعداد زیادی انسان بی‌گناه در آن انفجارها به شهادت رسیدند. ریحانه هم یکی از آن‌ها بود.

ریحانه، دخترکوچولویی با کاپشن صورتی و گوشواره‌های قلبی بود؛ دخترکوچولویی که سوار بر بال فرشته‌ها تا بهشت پرواز کرد. کتاب «خواب دانه‌ها» از انتشارات کتابک داستان سه پنبه‌دانه به نام‌های «خندان»، «اخمدان» و «کاردان» را روایت می‌کند که هر یک از آن‌ها به الیاف و لباسی تبدیل شده و به رنگی درآمده و در روز حادثه تروریستی کرمان حضور دارند. در این کتاب، روایت شهادت ریحانه سلطانی‌نژاد در حادثه تروریستی کرمان، به زبانی شیرین، کودکانه و به دور از خشونت آمده است.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

همان روز فروشنده، خندان را پشت شیشه‌ای گذاشت که رو به خیابان بود. خیابانی شلوغ و پر از آدم‌ها و ماشین‌ها. خندان با ذوق و شادی به آدم‌هایی که از جلوی شیشه می‌گذشتند نگاه می‌کرد. کمی بعد زن و مردی پشت شیشه ایستادند. زن، دختر کوچک و قشنگی را بغل کرده بود. دخترکی با گوشواره های قلبی. زن و مرد به هم نگاه کردند و لبخند زدند. وارد شدند و گفتند: «آن کاپشن صورتی لطفاً».

اطلاعات بیشتر:

انتشارات کتابک، کتاب «خواب دانه‌ها» به قلم ناهید رحیمی و تصویرگری غزاله باروتیان را در ۳۲ صفحه مصور رنگی و به بهای ۵۵ هزار تومان برای گروه سنی «الف» و «ب» منتشر کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط