شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۳
کتابخوانی کلید حل مشکلات جامعه است

کردستان - نماینده ولی فقیه در استان کردستان بر اهمیت کتاب و کتابخوانی تأکید کرد و گفت: کتابخوانی، کلید حل مشکلات جامعه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سنندج، حجت‌الاسلام عبدالرضا پورذهبی، شنبه در جریان بازدید از کتابخانه عمومی فردوسی سنندج بر لزوم توجه ویژه به این نهاد فرهنگی تاکید و اظهار کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی وظیفه ای همگانی است و علاوه بر متولیان این حوزه سایر بخش ها نیز در آن سهیم هستند.

وی در این بازدید که با همراهی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کردستان انجام شد، دسترسی عموم مردم به کتاب و کتابخانه را ضروری دانست و افزود: متولیان باید بهترین شرایط را به منظور خدمت رسانی بهتر و بیشتر به جامعه فراهم سازند.

کتابخوانی کلید حل مشکلات جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان کردستان از کتاب به عنوان یکی از مهم‌ترین اقلام در حوزه فرهنگ نام برد و افزود: متولیان این حوزه باید نگاه عاشقانه و دلسوزانه‌ای به این مقوله داشته باشند.

حجت الاسلام پورذهبی، با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی نقش مهمی در نهادینه‌سازی فرهنگ مطالعه در جامعه دارد، افزود: این نهاد فرهنگی به منظور جذب علاقمندان و مخاطبان باید مکانی پویا، جذاب و دلنشین برای مخاطبان باشد.

کتابخوانی کلید حل مشکلات جامعه است

وی ارتقای آگاهی و بصیرت را از وظایف مهم کتابخانه های عمومی ذکر کرد و گفت: جامعه کتاب خوان، مسیر پیشرفت و توسعه را سریع تر طی می کند و مشکلات و معضلات اجتماعی در این جوامع کمتر است.

کتابخوانی کلید حل مشکلات جامعه است

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها