شنبه ۱۰ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۲۱
استاد بهمنی جانی تازه به قالب غزل بخشید

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی در پیام تسلیت به مناسبت درگذشت این شاعر نوشت: استاد بهمنی به همراه تنی چند از شاعران هم‌روزگارش جانی تازه به قالب غزل بخشید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا غلامعلی حداد عادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی، درگذشت شاعر معاصر، استاد محمدعلی بهمنی را تسلیت گفت. در پیام تسلیت حداد عادل آمده است:

«باسمه تعالی

درگذشت شاعر پیشکسوت معاصر، روان‌شاد محمدعلی بهمنی، موجب اندوه و تأثر شد. استاد بهمنی به همراه تنی چند از شاعران هم‌روزگارش جانی تازه به قالب غزل بخشید و کوشید از ظرفیت‌های این گونۀ کهن برای بیان سخن انسان معاصر بهره گیرد. زبان او در غزل‌ها و ترانه‌هایش نرم و روان و آهنگین و سرمشق شاعران جوان‌تر بود و یکی از رازهای توجه شعردوستان و شعرخوانان به سروده‌هایش، زبان و بیان تازه و امروزین او و نزدیکی آن به هنجار گفتار بود.فرهنگستان زبان و ادب فارسی با نکوداشت بیش‌از پنج دهه کوشش پربار ادبی زنده‌یاد محمدعلی بهمنی، درگذشت این شاعر پیشکسوت را به جامعۀ ادبی ایران و قلمرو زبان فارسی و فرهنگ ایرانی، دوستان و شاگردان و به‌ویژه بازماندگان ارجمندشان تسلیت می‌گوید و از درگاه پروردگار مهربان برای آن استاد درگذشته آرامش و آمرزش روان آرزو می‌کند.

غلامعلی حداد عادل

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی ‏‬» 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها