دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۲۳
«آب هرگز نمی‌میرد» به چاپ هشتاد و پنجم رسید

چاپ هشتادوپنجم کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» به همت نشر صریر عرضه شده است. این کتاب کاری است از حمید حسام و نگاهی است به خاطرات سردار جانباز محمد سُلگی.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)؛ چاپ هشتادوپنجم از کتاب «آب هرگز نمی‌میرد» نیز روانه بازار کتاب شد. این کتاب کاری از حمید حسام، و روایتی از زندگی سردار محمد سُلگی است و در آن خاطرات این سرباز دلیر کشور ما، که زمانی از فرماندهان لشکر ۳۲ انصارالحسین بوده است و مدال جانبازی نیز بر سینه‌اش می‌درخشد بازخوانی می‌شود.

این کتاب از تولیدات نشر صریر است و نخستین چاپ آن به سال ۱۳۹۳ برمی‌گردد. در همان سال نیز جایزه نخست جشنواره جلال آل‌احمد را دریافت کرد. «آب هرگز نمی‌میرد» را به اعتبار مضمون آن، که مرور زندگی یکی از دلاوران و ایثارگران کشور ماست و نیز برای روایت جذابی که به قلم حمید حسام خلق شده است، یکی از بهترین خاطره‌نگاری‌ها با موضوع دفاع مقدس می‌دانند.

میرزا محمد سُلگی که در «آب هرگز نمی‌میرد» تصویر می‌شود، مردی است از جنس مردان حماسه و ایمان، که می‌گوید: «برای من جبهه به تمام معنا کربلا بود. اگر به نیروهایم از صبر و پایداری می‌گفتم، عمیقاً بر این باور بودم که باید در همه چیز به سیدالشهدا تأسی کنم لذا وقتی خبر مجروحیت پسر شش ماهه‌ام را بر اثر بمباران شنیدم، حتی به نزدیک‌ترین دوستانم یا برادرانم که در گردان با من بودند نگفتم و این حادثه را امتحان الهی دانستم و برای همسرم که طی شش ماه برادر و پدرش را از دست داده بود، از خداوند صبر زینبی خواستم.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها