یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۲
حیات چاپ نیازمند حمایت مسئولان

همدان - واحدهای چاپ استان همدان برای ادامه حیات و خدمات‌رسانی در زمینه چاپ و نشر استان همدان نیازمند حمایت مسئولان و اعطای تسهیلات هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در همدان، ظهر یکشنبه جمعی از مسئولان اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی همدان و اتحادیه چاپخانه‌داران همدان به مناسبت روز صنعت چاپ از چند چاپخانه همدان بازدید کردند و به فعالان این عرصه این روز را تبریک گفتند.

در این بازدید که از چاپخانه زرین‌فر، یوسفی، پیام نوین و چاپ و بسته‌بندی رسالت صورت گرفت، صاحبان این عرصه از دغدغه‌های خود گفتند و خواستار حمایت مسئولان از صنعت چاپ شدند.

بروزرسانی دستگاه‌های چاپ ضروری است

مسئول چاپخانه زرین‌فر از مشکلات مالیات سخن گفت و خواستار حمایت مسئولان با اعطای تسهیلات به این واحد تولیدی شد.

زرین‌فر با اشاره به اینکه با مشکلات زیادی در حوزه چاپ مواجه هستیم گفت: نیاز به به‌روزرسانی دستگاه‌مان را داریم اما با بالا رفتن قیمت‌ها توان این کار وجود ندارد.

آقای زرین‌فر با تاکید به اینکه صنعت چاپ نیاز به یک پشتوانه مالی دارد، خواستار توجه به این موضوع شد.

ظرفیت چاپخانه‌های همدان پر شده است

مسئول چاپخانه چاپ یوسفی نیز ضمن قدردانی از حضور مسئولان در این واحد تولیدی اظهار کرد: از آنجا که چاپخانه ما در موقعیت مکانی خارج از شهر قرار دارد و کمتر رفت و آمدهای شهری را داریم، بیشتر کارهای ما پروژه‌ای و برای استان‌های دیگر است.

یوسفی با بیان اینکه ظرفیت چاپخانه‌های همدان پر شده و برخی هم از کار بیکار شدند گفت: ما با بازاریابی و جذب مشتری سعی کردیم کارهایی را از برخی شهرها به همدان بیاوریم و در این واحد تولید کنیم.

وی با تاکید بر اینکه فضای رقابتی سنگین است و مشکل اصلی ما سرمایه در گردش است گفت: پیگیری کردیم تسهیلاتی به واحد ما تعلق گیرد اما تا به امروز به نتیجه نرسیده است.

این چاپخانه‌دار با اشاره به اینکه مجبوریم در فضای رقابتی کار کنیم و البته راضی هستیم اما به حمایت، آن هم سرمایه در گردش نیاز داریم خواستار توجه به این موضوع شد و همچنین از تلاش‌های و پیگیری‌های مدیرکل فرهنگ و ارشاد و رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران همدان قدردانی کرد.

تنها دارنده ماشین چاپ یک ورقی پنج رنگ در غرب کشور

گمار؛ چاچخانه‌دار پیام نوین نیز با بیان اینکه تجهیزات چاپ ما از تجهیزات پیشرفته در کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: تنها دارنده ماشین چاپ یک ورقی ۵ رنگ در غرب کشور هستیم که ۱۵ هزار در ساعت چاپ دارد و در حال حاضر برای پنج نفر اشتغالزایی ایجاد شده است.

برای ارتقای کار نیاز به تسهیلات داریم

مسئول واحد چاپ و بسته‌بندی رسالت نیز که جزو واحدهای به نام و بهترین جعبه‌ساز در استان محسوب می‌شد اظهار کرد: خوشبختانه کار ما رونق خوبی دارد و توانستیم کار را با استان اصفهان پیش ببریم.

شادکامی با بیان اینکه در حال حاضر در این واحد تولیدی با کمترین قیمت جعبه‌هایی با کیفیت بالا تولید می‌کنیم خاطرنشان کرد: نیاز به تسهیلات داریم تا کار خود را ارتقا دهیم.

چاپخانه‌داران خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان همدان نیز ضمن تبریک این روز به فعالان عرصه صنعت چاپ اظهار کرد: هدف ما از این بازدید خداقوت و شنیدن صحبت‌های فعالان عرصه صنعت چاپ و پیگیری و حل مشکلات آنها بوده است.

مسعود ویژه با اشاره به اینکه چاپخانه‌داران در خط مقدم فعالیت‌های فرهنگی هستند و خیلی از موضوعات فرهنگی مرهون زحمات این قشر است گفت: کار چاپ زحمات زیادی دارد و ما نیز واقف به همه آنها و قدردان تلاش‌های زحمتکشان این عرصه هستیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته با اعطای تسهیلات حمایت‌هایی را از واحدهای صنعت چاپ استان داشتیم گفت: امسال نیز قول می‌دهیم پیگیری کنیم و به واحدهایی این تسهیلات اعطا شود.

ویژه خاطرنشان کرد: سال گذشته اتفاق خوبی افتاد و در حوزه تسهیلات خرد ۴۳ میلیارد تومان اعتبار از محل تبصره ۱۶ و چهار میلیارد تومان از محل تسهیلات مشاغل خانگی گرفتیم و امسال هم تلاش می‌کنیم مبالغ خوبی به استان تخصیص یابد.

لزوم پیگیری پرداخت تسهیلات به چاپخانه‌داران

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران همدان نیز با تبریک این روز اظهار کرد: خوشبختانه طی سالهای اخیر در حوزه کاغذ و صنعت چاپ اتفاقات خوبی در کشور و استان افتاده است.

امین خضریان با اشاره به موفقیت کشور در تولید قطعات دستگاه چاپ و رسیدن به خود کفایی در خصوص برخی تجهیزات گفت: نیاز است تولید قطعات از لحاظ کیفیت نیز ارتقا یابد.

وی با اشاره به درخواست اعطای تسهیلات از سوی فعالان عرصه چاپ در همدان عنوان کرد: سال گذشته توانستیم تسهیلات حمایتی را به واحدهایی اعطا کنیم و نیاز است امسال نیز برخی از واحدها در این حوزه حمایت شوند و ما نیز پیگیری خواهیم کرد.

رئیس اتحادیه چاپخانه‌داران همدان با بیان اینکه تلاش ما در مجموعه اتحادیه چاپخانه‌داران و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این است تا حد توان از واحدهای حوزه چاپ حمایت کنیم خاطرنشان کرد: خوشبختانه مجموعه‌های چاپ استان پویا هستند و برخی توانستند به خوبی به توسعه اقتصادی استان کمک کنند.

وی با بیان اینکه کارهای برخی واحدهای تولیدی فرآوری چند ماهه دارد و نیاز به سرمایه گردش دارند خاطرنشان کرد: سال گذشته برای برخی واحدهای تولیدی تسهیلات پرداخت نشد اما طبق آخرین اطلاعات و پیگیری‌ها، قرار است به زودی سرمایه در گردش به استانها ابلاغ شود که واحدهایی در همدان در اولویت هستند تا بتوانند نیاز خود را تامین کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها