یکشنبه ۱۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۷:۳۲
«بانوی فرهنگ» میهمان «شیرازه کتاب» شد

مجمع ناشران انقلاب اسلامی در شماره ۶۹ و ۷۰ مجله «شیرازه کتاب» به باشگاه ادبی «بانوی فرهنگ» با هدف هم‌افزایی بانوان نویسنده و علاقه‌مندان به نویسندگی در سال ۱۳۹۵ تشکیل شده، پرداخته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، شماره ۶۹ و ۷۰ مجله «شیرازه کتاب» نشریه مجمع ناشران انقلاب اسلامی منتشر شد.

در بخش خانواده نشر، پس از انتشار آخرین اخبار حوزه کتاب و نشر، گزارشی از بزرگداشت حاج احمد عطایی مدیر موسسه فرهنگی هنری قدرولایت و از پیشکسوتان حوزه نشر و همچنین حجت‌الاسلام مرتضی امین‌الرعایا، تصویرگر و نویسنده انقلابی، تدوین شده است.

علاوه بر این، گزارشی از نشست‌های تخصصی غرفه مجمع ناشران انقلاب اسلامی در سی‌وپنجمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران به مخاطبان ارائه شده است. گفت‌وگو با مدیر فروشگاه اینترنتی فراکتاب، گزارشی از نشست هم‌اندیشی ناشران و نویسندگان جبهه فرهنگی انقلاب و گزارشی از دوازدهمین همایش «غزه؛ نماد مقاومت» از دیگر مطالب این بخش مجلۀ شیرازه کتاب است.

در بخش پرونده ویژه، گزارشی از آثار تولیدشده اعضای باشگاه ادبی بانوی فرهنگ ارائه شده و گفت‌وگویی تفصیلی با سارا عرفانی، مدیر این باشگاه، انجام شده است. بررسی کارگروه‌های مختلف این باشگاه همچون کارگروه ناداستان، داستانک‌ها، کودک، نوجوان‌نویس، داستان و رمان و … از دیگر مطالب این بخش است.

خوانندگان شیرازۀ کتاب در بخش طعم کتاب، سری هفدهم «نکته‌هایی برای نوشتن» که فاطمه سلیمانی ازندریانی آن را تنظیم کرده و همچنین مرور اجمالی کتاب‌های «عملیات احیا» و «روزگار طیبه» و نیز گفت‌وگو با نویسندگان این آثار را می‌توانند مطالعه کنند. در انتهای این بخش از مجله شیرازه کتاب، بسته پیشنهادی فلسطین ویژه کودک نوجوان و بزرگسال نیز آورده شده است.

نویسندگان «کافه شیرازه» در این شماره، یادداشت‌های خود را معطوف به باشگاه ادبی بانوی فرهنگ اختصاص دادند. در این بخش یادداشت‌هایی از محمدمهدی شیخ‌صراف، سمیه عظیمی، فاطمه سلیمانی ازندریانی، مرضیه نفری، مریم مطهری‌راد، فاطمه نفری، فائضه غفارحدادی، زینب عرفانیان و فاطمه‌سادات مظلومی گردآوری شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند برای تهیه نسخه الکترونیک مجله «شیرازه کتاب» از طریق نرم‌افزار «فراکتاب» و برای خرید فیزیکی با پیام به شماره ۰۹۰۵۳۵۹۷۴۹۵ اقدام کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها