دوشنبه ۱۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۸
نمایش  ۴۰۰ عنوان کتاب ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو

رایزن فرهنگی ایران در فدراسیون روسیه، از نمایش بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب از ۶۴ ناشر ایرانی در سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو خبر داد.

مسعود احمدوند، رایزن فرهنگی سفارت کشورمان در فدراسیون روسیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با اشاره به حضور ایران در نمایشگاه کتاب مسکو، عنوان کرد: غرفه ایران در این نمایشگاه به‌همت رایزنی فرهنگی با مساعدت خانه کتاب و ادبیات ایران برپا می‌شود و بیش از ۴۰۰ عنوان کتاب از ۶۴ ناشر ایرانی با موضوعات آموزش زبان فارسی، اسلام‌شناسی، کودک و نوجوان، ایران‌شناسی، هنر، ادبیات پایداری و مقاومت، ادبیات کلاسیک و معاصر به علاقه‌مندان معرفی و عرضه خواهد شد.

وی افزود: با توجه به اینکه همزمان با سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کودکان نیز برپا می‌شود برخی کتاب‌های غرفه ایران به آثار منشتر شده ناشران کشورمان در این زمینه اختصاص یافته است.

رایزن فرهنگی سفارت ایران در مسکو با بیان اینکه رویدادهای متنوعی برای این رویداد در نظر گرفته شده، توضیح داد: این برنامه‌ها شامل کارگاه‌های آشنایی با خوشنویسی و نقاشی ایرانی، نشست‌های تخصصی، رونمایی و معرفی کتاب، دیدار با ناشران و نویسندگان ازجمله برنامه‌های غرفه ایران در این دوره از نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو است.

وی درباره دیگر برنامه‌های غرفه ایران عنوان کرد: کتاب‌هایی که طی سال‌های گذشته از زبان فارسی به روسی ترجمه شده و ناشران مختلف در این کشور منتشر کرده‌اند نیز در بخش ویژه‌ای به مخاطبان معرفی می‌شوند.

به گزارش ایبنا؛ نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو به‌عنوان مهم‌ترین رویداد در عرصه کتاب در روسیه هر سال در ماه سپتامبر برگزار می‌شود. ادبیات داستانی، غیرداستانی و کمیک، آینده کتاب، کتاب‌های صوتی و دیجیتال، جشنواره نویسندگان و کتابخوانان، کتابخانه‌های مسکو، کارگاه‌های آشنایی با نویسندگان از بخش‌های اصلی نمایشگاه امسال به شمار می‌رود.

نمایش  ۴۰۰ عنوان کتاب ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو

سی‌وهفتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مسکو با حضور جمهوری اسلامی ایران از ۱۴ تا ۱۸ شهریور در مرکز نمایشگاهی مسکو برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها