سه‌شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۰۱
«مجموعه مقالات برگزیده کنفرانس ملی تحول محلات» در بندرعباس منتشر شد

هرمزگان - «مجموعه مقالات برگزیده کنفرانس ملی تحول محلات» به همت انتشارات «سومیتا» در بندرعباس منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، «مجموعه مقالات برگزیده کنفرانس ملی تحول محلات» که بهمن سال ۱۴۰۲ برگزار شده بود به چاپ رسید.

این کتاب پژوهشی حاوی ۱۲ مقاله برگزیده از ۲۰ مقاله رسیده به دبیرخانه جشنواره این طرح کشوری در بندرعباس است که با موضوع روش‌های توانمندی سازی محلات به صورت عملی و ممکن گردآوری شده است.

در این مجموعه، نخست هوشمند مطهر پارسا و رضا رحیمی مقاله الزامات ساخت محله اسلامی با تأکید بر فضایل اخلاقی را نوشته‌اند. سپس زهرا بهرامی و کوثر دانش مقاله بررسی و تبیین شاخصه‌های محله اسلامی تراز را به رشته تحریر در آورده‌اند.

مقالات بررسی تحول مفهوم محله در محلات شهرهای دوران معاصر در ایران نوشته مهردادبرون، برنامه‌ریزی اکوتوریسم شهرهای ساحلی با تاکید بر معیارهای گردشگری پایدار، نمونه موردی: شهر بندرعباس از آثار مریم معماری و شقایق مشایخی نژاد؛ تبیین نقش محله اسلامی با تمرکز بر مساجد در تحقق جامعه سازی با محوریت گامِ دوم انقلاب نوشته مجید صحراگرد و نازنین زهرا بروغنی؛ تدوین راهبردهای مدیریت تحول و تعالی محلات شهری، با تأکید بر بعد فرهنگی و اجتماعی محلات نوشته اسماعیل همتیان و اکرم همتیان نیز در ادامه آمده است.

همچنین مقالات چیستی و چرایی و چگونگی برقراری امنیت، براساس حدیث اهل‌بیت علیهم‌السلام نوشته حجت الاسلام دکتر محمدرضا جواهری؛ کارکرد نهادها و اجتماعات محله‌ای در تکوین افکار عمومی نوشته ندا رستگاران، عبدالحمید فرزانه، روح الله رحیمی و مهدی شیخ موحد؛ کارگاه‌های آینده: راهکار افزایش مشارکت اجتماعی نوشته فرزانه میرشاه ولایتی، احمد حقیری دهبارز و امیر بهادر مروت در این مجموعه آورده شده است.

مقالات نقش معتمدین محلات در پیشگیری از وقوع جرم نوشته غلامرضا رسولی و نگاهی جامعه‌شناختی به پدیده بزهکاری، در مناطق حاشیه‌نشین کلان‌شهرها و تأثیر فضای شهری بر کنش و نگرش کنشگران اجتماعی نوشته موسی سعادتی و حسن منتظری خوش در پایان کتاب آمده است.

بخشی از مقدمه کتاب

سازمان بسیج علمی، پژوهشی و فناوری استان هرمزگان با توکل بر خداوند متعال و همکاری راهبرانه دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس، اساتید محترم، دانشجویان گرامی و دیگر صاحب‌نظران، با هدف بررسی جدیدترین یافته‌های علمی؛ بر آن شد تا با برگزاری این همایش ملی، فضایی مناسب به منظور بحث و تبادل نظر خلق نماید تا در نهایت بتواند از اندیشه‌ها، راهکارهای علمی و خردمندانه همه اندیشمندان، در این امر مهم و خطیر بهره گیرد.

به گزارش ایبنا، «مجموعه مقالات برگزیده کنفرانس ملی تحول محلات» به همت و گردآوری دکتر رضا عامری‌سیاهوئی استاد و هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی بندرعباس در قطع رُقعی و در ۳۰۷ صفحه تابستان ۱۴۰۳ برای نخستین بار توسط انتشارات «سومیتا» چاپ و منتشر شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها