پنجشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۹
پوستر بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ رونمایی شد

پوستر بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور رونمایی شد، این پوستر در تمام جشن‌ها و برنامه‌های مرتبط با این رویداد در کشور مشترک خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پوستر بیست و چهارمین جشنواره ملی صنعت چاپ کشور طراحی شد. در صنعت چاپ، رنگ‌های اصلی CMYK در چرخشی که روی دستگاه چاپ افست اتفاق می‌افتد بر روی کاغذ چاپ می‌شود و در پوستر جشنواره نیز چرخش سیلندرهای دستگاه نمود دارد.

در طراحی این پوستر، رنگ‌های اصلی در نهایت با پیوستگی و اتحاد رنگ‌ها در کنار هم قرار گرفته‌اند و این موضوع مورد توجه طراح بوده است.

قرار است این پوستر، پوستر مشترک تمام جشن‌ها و برنامه‌های مربوط به جشنواره بیست و چهارم در سراسر کشور باشد، تنها تفاوت پوستر جشن استان‌ها استفاده از نماد هر استان در پایین پوستر و نیز ذکر نام هر استان در ذیل آرم وزارتخانه خواهد بود؛ همچنین در متن پوستر برنامه استانی با عنوان جشن استانی چاپ «آیین تقدیر از فعالان برتر صنعت چاپ استان» و زمان برگزاری نیز قید خواهد شد.

ابتکار استفاده از پوستر مشترک برای برگزاری جشن‌های استانی جشنواره ملی صنعت چاپ، نخستین‌بار انجام شده و دفتر امور چاپ به‌صورت جداگانه برای هر یک از استان‌ها به ادارات کل ارسال خواهد کرد.

به گزارش ایبنا؛ روز ۱۱ شهریورماه به‌عنوان روز صنعت چاپ در تقویم ایرانیان، سال ۱۳۸۱ با تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی نامگذاری شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها