یکشنبه ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۴:۳۴
«عزم پیکار»؛ روایت دیدار آخر در شلمچه

کتاب «عزم پیکار؛ روایت زندگی شهید کرامت داخته» با پژوهش و تالیف سهیلا آقابابایی‌پور در انتشارات ۲۷ بعثت روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «عزم پیکار؛ روایت زندگی شهید کرامت داخته» پژوهش و تالیف سهیلا آقابابایی‌پور در انتشارات ۲۷ بعثت به چاپ رسید.

این کتاب روایت زندگی و زمانه شهید کرامت‌الله داخته در لشکر ۲۵ کربلا و در رسته پیاده است که در منطقه شلمچه و در عملیات تکمیلی کربلای پنج به مقام رفیع شهادت نائل شد.

چند سطر از متن کتاب: «نسیم صبحگاهی اگر چه گرم اما لذت‌بخش بود. کمی که از چادر فاصله گرفت گوشه‌ای نشست و به فکر فرو رفت به این فکر کرد که اینجا هیچکس هراسی از مرگ ندارد و همه آرزو دارند شهید شوند. خود او نیز از وقتی به خدمت سربازی رفته بود، آدمی دیگر شده بود. حالا هم که به جبهه آمده بود حس می‌کرد هر روز بیشتر از روز قبل از دنیای مادی و خاکی فاصله می‌گیرد. اگر افتخار شهادت نصیبش شود، آیا پدر و مادرش می‌توانند تحمل کنند؟ برادرانش و تنها خواهرش که جانش به جان کرامت بسته است چه؟ روزی که می‌خواست به جبهه بیاید هر چه تلاش کرد تا به خواهرش مرضیه زنگ بزند و از او خدا حافظی کند نتوانست. می‌دانست که اگر این کار را بکند، خواهرش اشک خواهد ریخت و التماسش خواهد کرد که از این تصمیم منصرف شود. هوا کمی روشن شده بود. خورشید داشت طلوع می‌کرد. نگاهی به صفحه سفید کاغذ انداخت، گوشه‌هایش کمی گِل‌آلود بود. با انگشتش کمی آن را تمیز کرد و با خود گفت: «باید بهشون سفارش کنم اگه شهید شدم، غصه نخورن، شهادت یعنی عاقبت به خیری… بعد، شروع به نوشتن کرد.»

کتاب «عزم پیکار؛ روایت زندگی شهید کرامت داخته» پژوهش و تالیف سهیلا آقابابایی‌پور در ۱۲۰ صفحه به بهای سی هزار تومان در انتشارات ۲۷ بعثت روانه بازار کتاب شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها