دوشنبه ۱۹ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۵
«مدرسه‌ی تیزوبُزان جنگل» منتشر شد

کتاب تصویری «مدرسه‌ی تیزوبُزان جنگل» نوشته پیام ابراهیمی با تصویرگری غزاله بیگدلو از سوی انتشارات کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «مدرسه‌ی تیزوبُزان جنگل» قصه‌ای تصویری از جنگلی است که همه حیوانات آن، یک‌دفعه، به تکاپو افتاده‌اند تا برای بچت‌هایشان مدرک تحصیلی بگیرند. البته هیچ‌کدام از آن‌ها نمی‌دانند که مدرک یعنی چه، فقط می‌دانند که نباید بچه‌هایشان (یا به گفته نویسنده، توله‌هایشان) را بدون مدرک توی جنگل رها کنند!

«اگه درس نخونید هیچی نمی‌شید!»

«اگه نمره‌ی عالی نگیرید هیچی نمی‌شید!»

«اگه مدرک نگیرید هیچی نمی‌شید! هیچ‌کس حیوون حسابتون نمی‌کنه!»

این‌ها جملاتی هستند که از زبان مدیر گورخر در صفحات کتاب خطاب به دانش‌آموزان مدرسه جنگل، تکرار می‌شود؛ همان جملاتی که شاید شما هم در طول تحصیل آن‌ها را از زبان مدیر، معلم یا والدین‌تان شنیده باشید؛ جملاتی که از شما می‌خواهد خلاقیت و منحصربه‌فردبودن‌تان را نادیده بگیرید و شبیه دیگران باشید؛ همان جملاتی که این احساس را در شما ایجاد می‌کرد که موفقیت تنها یک مسیر دارد و آن هم در گرو گرفتن نمره عالی و گرفتن مدرک تحصیلی است.

این کتاب تصویری را با فرزندتان بخوانید و همراهِ هم درباره موضوع و نگرش تأثیرگذار کتاب، گفت‌وگو کنید.

در معرفی این اثر از سوی ناشر، آمده است: «مدیر مدرسه‌ی تیزوبزان اصرار دارد که همه‌ی بچه‌های مدرسه مهارت‌های یکسانی را یاد بگیرند. اما مگر ممکن است؟ خودتان را بگذارید جای ماهی سرِ کلاس پرواز، یا جای لاک‌پشت سرِ کلاس دوی سرعت…».

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

«بشتابید»

فرزندان خود را بدون مدرک تحصیلی در جنگل رها نکنید.

مدرسه‌ی تیزوبزانِ جنگل معمولی جایی برای دریافت بهترین مدرک تحصیلی.

با ما آینده‌ی توله‌هایتان را تضمین کنید.

«زیر نظر متخصص‌ترین اساتید جنگل»

در یک صبح معمولی از یک روز معمولی، در جنگلی معمولی، یک چیز غیرمعمولی توجه همه‌ی حیوانات را به خودش جلب کرد.

این‌طور شد که از فردای آن روز، همه‌ی حیوانات به تکاپو افتادند تا بچه‌هایشان را به مدرسه‌ی تیزوبزان جنگل بفرستند. البته هیچ‌کدام از آن‌ها دقیقاً نمی‌دانستند این مدرک تحصیلی که توی آگهی نوشته شده یعنی چی؛ اما همه‌شان فکر می‌کردند باید چیز خوبی باشد که داشتنش لازم است.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «مدرسه‌ی تیزوبُزان جنگل» به قلم پیام ابراهیمی با تصویرگری غزاله بیگدلو در ۳۶ صفحه مصور رنگی، شمارگان دو هزار نسخه و به بهای ۱۷۰ هزار تومان از سوی انتشارات کتاب‌های طوطی (واحد کودک و نوجوان انتشارات فاطمی) منتشر شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط