چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۴
کتاب «رگ تاک» در نوبت اول منتشر شد

کتاب «رگ تاک» نوشته رضا گوران در نوبت اول ۱۴۰۳ با موضوع نمایشنامه ایرانی با ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۱ صفحه به قیمت ۴۶۵ هزار تومان به همت انتشارات ادبیات نمایشی منتشر شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «رگ تاک» نوشته رضا گوران در نوبت اول ۱۴۰۳ با موضوع نمایشنامه ایرانی با ۱۰۰۰ نسخه در ۳۳۱ صفحه به قیمت ۴۶۵ هزار تومان به همت انتشارات ادبیات نمایشی منتشر شد.

«رگ تاک» مجموعه‌ای از هفت نمایشنامه به قلم رضا گوران است که توسط انتشارات ادبیات نمایشی به چاپ رسیده است. این نمایشنامه‌ها حاصل تلاش‌های گروه تئاتر «پرما» هستند که به گفته نویسنده، به‌صورت وسواس‌گونه و بر اساس نیازهای اجرایی گروه تنظیم شده‌اند.

رضا گوران در مقدمه کتاب به‌صراحت اشاره می‌کند که هدف از این نوشته‌ها، فراهم کردن بستری برای اجرای تئاتر است و نویسنده خود را در خدمت ایده‌های اجرایی می‌داند. او از تحمیل نکات غیرضروری به مخاطب خودداری کرده و تنها دیالوگ‌ها و اندکی پیشنهاد صحنه را برای نمایشنامه‌هایش ارائه داده است.

در کتاب، این مجموعه به‌عنوان میراثی برای کیان گوران پسر نویسنده ذکر شده و نویسنده امیدوار است که این آثار به جوانان نشان دهد از چه دوران‌هایی برای رسیدن به امروز عبور کرده‌اند. نمایشنامه‌ها فاقد ترتیب مشخصی از نظر شخصیت‌ها و ویژگی‌های سنی هستند تا مخاطبان هوشمند تئاتر بتوانند به‌وسیله تخیل خود، دنیای داستان‌ها را در ذهنشان بسازند.

«رگ تاک» به‌عنوان یک اثر هنری، نتیجه تمرین‌ها و پژوهش‌های گروه تئاتر گوران در زمینه شیوه‌های جدید روایت و اجرا است. این کتاب نه‌تنها برای علاقه‌مندان به تئاتر، بلکه برای کسانی که به شیوه‌های نوین نمایش علاقه دارند، جذاب و آموزنده خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها