چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۷
روایت‌گری شفاهی و ادبیات دفاع مقدس سمنان نیازمند تقویت است

سمنان- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سمنان گفت: روایت‌گری شفاهی و ادبیات دفاع مقدس استان، با بهره‌گیری از ظرفیت نهادهای فرهنگی مانند حوزه هنری، نیازمند تقویت است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در سمنان، سردار عباس مطهری صبح چهارشنبه در دیدار با رئیس حوزه هنری سمنان به میزبانی مجموعه فرهنگی دفاع مقدس سمنان، بیان کرد: روایت‌گری شفاهی و ادبیات دفاع مقدس استان سمنان نیازمند تقویت است.

وی، خواستار برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی در سمنان با همکاری حوزه هنری و حفظ آثار دفاع مقدس شد و بیان کرد: برگزاری دوره‌های آموزشی به خصوص در حوزه انجام مصاحبه تاریخ شفاهی با رزمندگان و پیشکسوتان دفاع مقدس ضرورت دارد.

مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان سمنان با بیان اینکه اگر بتوانیم از ظرفیت هنرمندان بومی استان بهره‌گیری کنیم، خواهیم توانست گام‌های اساسی را در زمینه حفظ و تبیین و نشر افتخارات دفاع مقدس استان گام‌های اساسی برداریم، تاکید کرد: در این زمینه آماده همکاری با حوزه هنری هستیم.

مطهری ادامه داد: استفاده از ظرفیت مدرسه روایت در برگزاری دوره‌های آموزشی و همکاری و مشارکت در برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری دفاع مقدس و مقاومت دیگر موضوعی است که مورد تاکید قرار دارد.

محمد اصغر زاده رئیس حوزه هنری سمنان نیز در این دیدار ضمن اشاره به نویسندگان و فعالان فرهنگی و هنری استان سمنان در زمینه ادبیات پایداری، اعلام آمادگی کرد که در این زمینه همکاری های لازم بین حوزه و بنیاد حفظ آثار صورت گیرد.

گفتنی است استان سمنان سه هزار شهید را در دفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها