شنبه ۲۴ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۳۸
روش توزیع کتاب‌های درسی در دامغان متفاوت شد

سمنان- رئیس آموزش و پرورش دامغان از طرح جدید توزیع کتاب‌های درسی در این شهرستان خبر داد و گفت: تسهیل در توزیع کتاب‌ها، هدف اجرای این طرح در قالب نوبت دهی غیرحضوری است.

میثم حیدرهایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در دامغان، از طرح جدید توزیع کتاب درسی در شهرستان دامغان خبر داد و بیان کرد: دریافت حواله از سوی والدین دانش آموزان مرحله نخست این طرح است.

وی با بیان اینکه خانواده دانش آموزان بعد از دریافت حواله به مراکز توزیع کتاب مراجعه می کنند، تاکید کرد: در این مراکز کتاب تحویل دانش آموزان می‌شود.

رئیس آموزش و پرورش دامغان با بیان اینکه تفاوت سامانه جدید، ارائه نوبت دهی منظه و برخط است، تاکید کرد: بسته‌بندی کتاب‌های درسی به تفکیک هر پایه بعد از نوبت‌دهی به والدین دانش آموزان محور اصلی طرح است.

حیدرهایی با بیان اینکه این طرح سبب می‌شود که والدین در دریافت کتاب‌ها معطل نشوند، گفت: نظم دهی خاصی نیز در این روش ایجاد شده است همچنین دیگر امکان کمبود کتاب و یا ناهماهنگی در دریافت کتاب ها وجود نخواهد داشت.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته روند اعطای کتاب‌ها به این شکل بود که مدارس به صورت متمرکز کتاب‌های درسی را توزیع می کردند، تاکید کرد: مدیران مدارس موظف بودند که کتاب‌ها را از مراکز توزیع دریافت و بین دانش آموزان توزیع کنند و این زمان‌بر بود.

رئیس آموزش و پرورش دامغان با بیان اینکه روش قدیمی چالش‌هایی مانند کمبود منابع انسانی را داشت، تاکید کرد: گاهی اوقات شاهد شلوغی و بی‌نظمی بودیم که به نارضایتی مردم منجر می‌شد.

حیدرهایی با بیان اینکه همه این مسائل سبب شد تا سیستم نوبت‌دهی و توزیع متمرکز کتاب‌ها را صورت دهیم، ابراز داشت: افزایش رضایتمندی والدین دانش‌آموزان محور این طرح است.

وی با بیان اینکه در این طرح زمان دریافت کتب درسی به حداقل رسیده است، گفت: والدین می‌توانند بعد از نوبت گیری در دو نوبت صبح هشت الی ۱۲ و بعد از ظهر ۱۶ الی ۲۰ برای دریافت کتب درسی به مرکز توزیع مراجعه کنند.

رئیس آموزش و پرورش دامغان بیان کرد: والدین می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر با مدارس و یا آموزش و پرورش شهرستان تماس بگیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها