چهارشنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۵:۵۹
سال فرهنگی ایران و ترکیه فرصتی طلایی برای توسعه روابط همه‌جانبه است

رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه در دیدار با رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر بهره‌مندی از ۲۰۲۵؛ سال فرهنگی دو کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، سیدقاسم ناظمی، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ترکیه درباره اهمیت اختصاص یافتن سال میلادی آینده برای افزایش همکاری‌های فرهنگی و هنری میان دو کشور گفت: کشورهایی که حوزه دینی- تمدنی مشترکی با آن‌ها داریم، از ظرفیت‌های خوبی برای ایجاد تعاملات نزدیک‌تر در عرصه‌های مختلف برخوردار هستند.

وی ادامه داد: حالا که تنها چند ماه به آغاز سال فرهنگی ایران و ترکیه باقی مانده است، فرصت ارزشمندی برای گسترش تعاملات مختلف دینی و فرهنگی با این کشور و ازسویی معرفی بهتر مردم و سرزمین‌مان در اختیار داریم. تلاش برای تعمیق این روابط به گسترش جبهه فرهنگی اسلامی در جهان نیز کمک خواهد کرد؛ مسئله‌ای که جزو اولویت‌های هر دو کشور است.

ناظمی با اشاره به نتایجی که از سفر اخیر رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در این رابطه به آنکارا به دست آمده است، گفت: این سفر منجر به شکل‌گیری تعاملات خوبی میان هر دوکشور شده است که امیدواریم به زودی شاهد نتایج حاصل از آن باشیم؛ از آن جمله می‌توان به دیدارهای آقای ایمانی‌پور با رئیس سازمان دیانت، به‌عنوان نهاد رسمی حوزه دین در ترکیه و همچنین، وزیر فرهنگ و گردشگری آن و از سویی بازدید از برخی مراکز علمی و فرهنگی این کشور اشاره کرد.

این رایزن فرهنگی ادامه داد: در این مذاکرات، علاوه بر صحبت برای بهره‌مندی هرچه بهتر از سال فرهنگی ایران و ترکیه، درباره موضوعات دیگری ازجمله افزایش ارتباطات دینی، مواضع مشترک‌مان در جهان اسلام و حتی درحیطه گردشگری نیز گفت‌وگو شده است. طرف‌های ترک نیز استقبال کرده و پیشنهادهای خوبی برای شکل‌گیری فعالیت‌های دوجانبه فرهنگی و دینی طرح کرده‌اند.

وی با تاکید بر بازخوردهای خوبی که این سفر در جلب همراهی نهادهای رسمی و عمومی ترکیه برای شکل‌گیری فعالیت‌های مشترک با ایران به دنبال داشته است گفت: فراموش نکنیم که وجود این علاقه‌مندی به تنهایی کافی نیست و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی باید مجموعه‌ای از نهادها و سازمان‌های مرتبط را در کشورمان، پیرامون برنامه‌ریزی‌های خود پای کار بکشاند.

ناظمی گفت: سال فرهنگی ۲۰۲۵ ایران و ترکیه را می‌توان دریچه‌ای برای گسترش تعاملات در همه حوزه‌ها دانست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها