پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۰۹:۵۱
قطار سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت هرمزگان به ایستگاه آخر رسید

هرمزگان - قطار سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت هرمزگان با معرفی برگزیدگان به ایستگاه آخر رسید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در بندرعباس، سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت هرمزگان با اعلام آرای هیات داوران و معرفی برگزیدگان بخش‌های مختلف پایان یافت.

دست کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر هرمزگان مجاهدت می‌کنند را می‌بوسم

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری هرمزگان در جمع هنرمندان شرکت‌کننده در سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت گفت: با توجه به شرایط سخت تلاش کسانی که در حوزه فرهنگ و هنر کار می کنند قابل تقدیر است و دست آنها را می‌بوسم.

احسان کامرانی ضمن تقدیر از زحمات مجریان برگزاری سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت ادامه داد: اصالت هنر به ثمر نشستن دیرهنگام است و جوانان مستعد و فعال هرمزگان در این عرصه مداومت در تجربه و تحصیل را برای به دست آوردن نتیجه دلخواه مدنظر داشته باشند.

وی آرزوی دیرینه هرمزگان را راه اندازی دانشکده هنر برشمرد و بیان داشت: در ادامه راه اندازی مرکز خلاقیت هنری که تفاهم نامه آن با دانشگاه هنر ایران منعقد شده برای ایجاد دانشکده هنر نیز تلاش می‌کنیم.

جشنواره فیلم اردیبهشت بستری برای کشف استعدادهای جوان

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان نیز در سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت، این جشنواره را بستری برای بروز استعدادهای جوان و رویش هنرمندان جدید بیان کرد.

اسمعیل جهانگیری افزود: این جشنواره به یاد و نام کورش گرمساری با عنوان مسافر اردیبهشت تقریباً هر ساله برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان عنوان کرد: ۱۴۳ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شد و در دو بخش ملی و استانی ۱۱ فیلم به رقابت پرداختند.

جهانگیری گفت: در واقع این جشنواره، جشنواره ساحل نشینان و دریادلان بود زیرا بیشترین آثار از استان‌های ساحلی شمال و جنوب کشور بود که آثاری از استان های خوزستان، بوشهر، سیستان و بلوچستان و هرمزگان در بخش رقابتی حضور داشتند.

دبیر سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت عنوان کرد: این اتفاق نویدبخش بالندگی و پویایی جشنواره و فرصتی برای بروز استعدادهای جوان و آموزش آن‌ها و رویش هنرمندان جدید است و باید از برگزار کنندگان آن تقدیر کرد. بویژه دستگاه‌هایی که در کنار ما بودند و همچنین حضور هنرمندان شرکت کننده در جشنواره را مغتنم می‌شماریم زیرا مسیر توسعه و رشد را دنبال می کنند.

هیات داوران شامل داریوش غریب زاده، پیروز کلانتری و خوبیار سالاری آرای خود را به شرح زیر اعلام کردند:

فیلم (خواب های سرخ مارگاریتا) به کارگردانی مریم حاج حسینی رتبه دوم فیلم تجربی را کسب کرد.

در بخش پویا نمایی، انیمیشن (مردی به نام ارنست) به کارگردانی رضا احمدی دوم شد.

در بخش فیلم نامه، آرسان صفا برای فیلم (ساحل) مورد تجلیل قرار گرفت.

در تصویربرداری، منصور وحدانی برای فیلم (سارابان) برتر شد.

نوید رشیدی برای فیلم (ساحل) رتبه برتر در بخش تدوین را کسب کرر.

در بخش صداگذاری، سجاد ده باریزی برای فیلم (پوک) حائز رتبه شد.

در بخش پژوهش، حجت حاجی زاده برای فیلم (طرب انگیز طرب) برتر شد.

جایزه بهترین بازیگر نیز به هما برازنده برای فیلم (وقتی آنجا بودم) اهدا شد و از داوود اسلامی برای بازیگری در فیلم (شبگرد) نیز تجلیل شد.

جایزه بخش ملی به فیلم (مای سا) علی رضا صبوری از شهرستان نکا مازندران رسید و از فیلم مستند (بازگشت به لوگا) به کارگردانی محسن شیرزایی از زاهدان تقدیر شد.

فیلم‌های (آرزو) به کارگردانی مجید حاجبی و (طرب انگیزطرب) به کارگردانی فرشید ایرانپرست و (همبسپار) به کارگردانی غفور شهبازی نیز در این جشنواره رتبه‌های اول تا سوم را از آن خود کردند.

در بخش داستانی، فیلم (پوک) به کارگردانی محمد جواد سراجی و (نمایش دوم) به کارگردانی افسانه برزه کار برتر شدند.

از نگاه تماشاگران جایزه این بخش مشترکاً به دو فیلم (پوک) به کارگردانی محمد جواد سراجی و (طلا) به کارگردانی نوید رشیدی اختصاص یافت.

تندیس جشنواره و لوح تقدیر جشنواره در بخش جایزه کوروش گرمساری به یوسف محمود پور به علت حضور پیوسته و فعال به عنوان فیلمساز مستقل، به منظور حمایت از تولید بعدی به وی تعلق گرفت.

به گزارش ایبنا، سیزدهمین جشنواره فیلم اردیبهشت از تاریخ ۱۷ الی ۲۰ شهریورماه در فرهنگسرای طوبی بندرعباس واقع در کوی آیت‌الله غفاری برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها