پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۱:۵۹
ثبات قیمت در بازار کاغذ/افزایش بهای مقوا

رصد بازار مواد اولیه تولید حوزه چاپ و نشر حاکی از ثبات قیمت در همه حوزه‌ها است، اگرچه قیمت مقوا در بازار افزایش یافت، اما در پایان هفته بار دیگر کاهش داشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا نگاهی به قیمت مواد اولیه مورد نیاز اهالی و چاپ و نشر نشان می‌دهد که بازار این حوزه طی هفته‌های اخیر با کمترین نوسان قیمت همراه بوده است و به‌جز حوزه مقوا که مقداری نوسان داشت، سایر اقلام با ثبات نسبی همراه بودند.

رونق بازار خرید و فروش بازار کاغذ و مقوا اما یکی از رویدادهای نسبتاً خوبی بود که رکود را از بنگاه‌های فروش کاهش داد، این ثبات قیمت فرصتی در اختیار اهالی چاپ و نشر قرار داده است تا در فضایی به دور از حباب قیمت‌ها برای شروع فصل کاری جدید خود برنامه‌ریزی کنند.

بر این اساس، طی هفته جاری هر بند کاغذ تحریر ۷۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ حدود یک‌میلیون و ۲۴۰ هزار تومان و هر بند کاغذ چینی ۷۰ گرمی ۶۰ در ۹۰ نیز به قیمت ۹۴۰ هزار تومان در بازار خرید و فروش شد.

کاغذ ۸۰ گرمی نیز تغییر قیمتی در هفته جاری نداشته است و سایز ۷۰ در ۱۰۰ آن حدود یک‌میلیون و ۵۰۰ هزار تومان و سایز ۶۰ در ۹۰ کاغذ ۸۰ گرمی نیز بندی یک‌میلیون و ۲۰۰ هزار تومان در بازار عرضه شد.

در حوزه مقوا نیز اگرچه قیمت‌ها طی هفته اخیر بین ۵ تا ۱۰ هزار تومان افزایش داشت اما این نوسان کاهش پیدا کرد، هر کیلو مقوای پشت طوسی شیت ۳۵۰ گرمی ۲۹۳ هزار تومان، ۱۸۰ گرمی کیلویی ۳۱۶ هزار تومان، ۲۳۰ گرمی کیلویی ۲۹۸ هزار تومان و ۲۵۰ گرمی کیلویی ۲۹۳ هزار تومان خرید و فروش می‌شود. کاغذ گلاسه سایز ۹۰ گرمی ۷۰ در ۱۰۰ نیز کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۱۲۸ گرمی کیلویی ۵۲۰ هزار تومان، ۲۵۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان و ۳۰۰ گرمی کیلویی ۵۶۵ هزار تومان بود.

همچنین قیمت سایر اقلام مورد نیاز اهالی چاپ و نشر نیز تغییر قیمت چندانی نداشته است و بهای زینک دو ورقی چینی نیز به تناسب برند و کشور سازنده حدود ۸۵ تا ۹۰ هزار تومان است و بهای الکل ایزوپروپیل نیز در بازار مواد اولیه حدود ۱۲۰ تا ۱۲۵ هزار تومان قیمت‌گذاری شده است.

همچنین هر کیلو چسب صحافی سرد ایرانی نیز حدود ۸۳ هزار تومان و چسب گرم کیلویی ۲۵۰ هزار تومان در بازار موجود است.

بر اساس این گزارش، هر کیلو مرکب گلاسه خارجی نیز از ۳۴۰ تا ۴۸۰ هزار تومان، هر کیلو مرکب گلاسه ایرانی رنگی ۳۰۵ هزار تومان و هر کیلو مرکب گلاسه مشکی ۲۳۲ هزار تومان، هرکیلو مرکب تحریر رنگی ایرانی، ۲۶۵ هزار تومان و هرکیلو مرکب تحریر مشکی ایرانی نیز به قیمت ۲۰۰ هزار تومان خرید و فروش می‌شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها