پنجشنبه ۲۲ شهریور ۱۴۰۳ - ۱۳:۱۰
معرفی کتاب «جامانده در اعماق اقیانوس» از ادبیات آمریکا

کتاب «جامانده در اعماق اقیانوس» به قلم کیت الن با ترجمه آرزو قلی‌زاده توانسته است نشان چهار لاک‌پشت پرنده برای آثار منتشرشده در تابستان ۱۴۰۰ را کسب کند. در این مطلب، این کتاب نوجوان از ادبیات جهان را معرفی کرده‌ایم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا کتاب «جامانده در اعماق اقیانوس» داستانی شگرف و زیبا در باب امید است.

کیت الن در کتاب «جامانده در اعماق اقیانوس» سرگذشت «لوسی» سیزده‌ساله را به تصویر کشیده است؛ دختری نوجوان که همراه پدر ماهیگیر خود، زندگی یکنواخت و ملال‌آوری را سپری می‌کند و پس از مرگ مادرش که یک زیست‌شناس و متخصص کوسه‌ها بود همچنین، ازدست‌دادن صمیمی‌ترین دوستش، درگیر بحران روحی و روانی عمیقی می‌شود و برای رهایی از این شرایط تصمیم می‌گیرد با ادامه‌دادن و دنبال‌کردن تحقیقات ناتمام مادرش درباره نوع خاصی از یک کوسه و همین‌طور با کمک علاقه‌ای که به اقیانوس و کوسه‌ها از مادرش به ارث برده، با سوگواری و مشکلات روحی و روانی ناشی از این فقدان‌ها، کنار بیاید؛ اما میان تحقیقات مادرش، متوجه موضوعی می‌شود که اتفاقات داخل این کتاب را رقم می‌زند.

کیت الن (Kate Allen)، نویسنده مطرح و پرفروش آمریکایی است که در ایالت ماساچوست به دنیا آمده و بزرگ شده است و اکنون به همراه خانواده در شهر میناپولیس زندگی می‌کند. کتابِ «جامانده در اعماق اقیانوس» از جمله آثار مهم او به شمار می‌رود. گفتنی است که کتاب «جامانده در اعماق اقیانوس» علاوه بر اینکه در سال ۲۰۲۰ نامزد دریافت جایزه «یادبود جودی لوپز» شده، جوایز و افتخارات متعدد دیگری را نیز دریافت کرده است.

در بخشی از متن این کتاب می‌خوانیم:

من چیزی از زیست‌شناسی سرم نمی‌شد و ویژگی‌هایی که کوسه‌ای را با کوسه‌های دیگر هم‌رده می‌کرد، نمی‌شناختم. اما از خواندن داستان‌های رفتارشان خوشم آمد. برای همین درباره‌ی جنین کوسه‌ها بیشتر خواندم، آن‌ها خواهرها و برادرهای کوچکشان را می‌خورند و آخرسر هم هرکسی را که در رحم مادر مانده می‌بلعند تا اینکه کوسه‌ای که از همه قوی‌تر است، زنده می‌ماند و مادر فقط یک بچه به دنیا می‌آورد. ترسناک است.

اطلاعات بیشتر:

کتاب «جامانده در اعماق اقیانوس» به قلم کیت الن با ترجمه آرزو قلی‌زاده در ۳۱۲ صفحه و به بهای ۲۷۹ هزار تومان از سوی انتشارات پرتقال برای نوجوانان بالای ۱۲ سال منتشر شده است. این اثر چندی پیش به فهرست چهل‌وچهارم لاک‌پشت پرنده راه یافت و نشان «۴ لاک‌پشت پرنده تابستان ۱۴۰۰» را دریافت کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط